هشدار پاکستان به هند درباره عملیات تلافی‌جویانه
کد خبر: 3801793
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

هشدار پاکستان به هند درباره عملیات تلافی‌جویانه

گروه بین‌الملل ــ وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که هند از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه خودداری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «فارس»؛ دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با احضار سفیر هند ضمن اعلام مراتب اعتراض خود در زمینه دامن زدن به جنگ توسط نظامیان این کشور، هشدار داد که در صورت هر نوع تلاش برای تجاوز دهلی‌نو به خاک پاکستان با پاسخ دندان‌شکن اسلام‌آباد مواجه خواهد شد.

شاه محمود‌قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در این زمینه گفت: اطلاعات معتبری داریم که هند در تدارک یک عملیات نظامی است که ممکن است 16 ـ 20 آوریل انجام شود.

وی افزود: هند ممکن است برای حمله به پاکستان بهانه‌تراشی کند و یک حمله نمایشی به نظامیان هندی در کشمیر را طراحی کرده باشد.

قریشی تأکید کرد: برنامه هند برای انتقام از پاکستان اثرات منفی روی امنیت منطقه دارد.

گفتنی است، پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه کشمیر تحت کنترل هند، 40 نفر نیروی امنیتی هندوستان کشته شدند؛ در ادامه این اقدام، دو جنگنده هندوستانی به خاک پاکستان تعرض کرده و گروه جیش محمد را مورد حمله قرار دادند که با تحویل دادن خلبان اسیر شده به هند، اسلام‌آباد سعی کرد حسن نیت خود را نشان دهد.

طی چند روز گذشته نیز نیروهای هند و پاکستان در مرز منطقه کشمیر تحت کنترل دو کشور با یکدیگر درگیر شدند. در همین راستا پاکستان طی روز گذشته، تعدادی از صیادان هندوستانی زندانی شده را برای خاتمه دادن به این درگیری‌ها آزاد کرد.

انتهای پیام

captcha