مرحله استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3825842
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
20 تیرماه همزمان در سراسر کشور؛

مرحله استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود

گروه مسابقات ــ آزمون رشته‌های بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی روز 20 تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور 9000 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

مرحله استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛‌ مرحله استانی بخش معارفی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز پنج‌شنبه 20 تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در این مورد گفت: مرحله استانی آزمون بخش معارفی ساعت 9 صبح روز 20 تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور حدود 9000 نفر در این مرحله از آزمون، افزود: در برخی استان‌هایی که گستردگی بیشتری دارند، تعداد مراکز آزمون به دو یا سه مرکز افزایش یافته است، اما در اغلب استان‌ها مرکز استان به عنوان محل برگزاری آزمون معرفی شده است.
رئیس بنیاد مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این آزمون در استان‌ها تصحیح شده و نتایج یک هفته بعد از برگزاری اعلام می‌شود، ‌اظهار کرد: تعداد افرادی که به عنوان برگزیده از این مرحله به مرحله کشوری می‌روند، ‌بر اساس سهمیه هر استان مشخص خواهد شد و منوط به احراز امتیاز 80 از 100 است، سهمیه استان‌ها نیز بر اساس تعداد کل شرکت‌کنندگان آن استان در بخش معارفی و معدل سال قبل خواهد بود.
مقنی همچنین به برگزاری آزمون در رشته تفسیر اهل سنت اشاره کرد و گفت: این رشته از بخش معارفی تنها در یک مرحله و در استان‌های سنی‌نشین کشورمان همچون گلستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و ... برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، در استان تهران نیز این آزمون همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) باغ فیض و با حضور حدود 100 نفر از راه یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود.
بخش معارفی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در رشته‌های تفسیر قرآن کریم،‌ حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث تفسیر اهل سنت(در یک مرحله) برگزار می‌شود.
این مرحله از آزمون دارای 40 سوال گزینه‌ای و پنج سوال تشریحی در هر رشته است که مجموعاً دارای 100 امتیاز هستند. سؤالات تشریحی در صورت تساوی امتیازات، تصحیح و منظور می‌شود و هر سؤال تشریحی چهار نمره دارد. این آزمون دارای نمره منفی است و هر سه پاسخ غلط یک نمره منفی محسوب می‌شود.
یادآور می‌شود، مرحله شهرستانی این بخش اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور و همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha