اقامه دعوی فعالان مسلمان علیه دین‌زدایی در کانادا
کد خبر: 3825943
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

اقامه دعوی فعالان مسلمان علیه دین‌زدایی در کانادا

گروه بین‌الملل ـ یک سازمان اسلامی و یک گروه آزادی‌های مدنی شکایتی را علیه قوانین دین‌زدایی در ایالت «کبک» کانادا به دادگاه ارائه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی 660citynews؛ «کاترین مکنزی»، وکیل پرونده شکایت مسلمانان کبک کانادا علیه دین‌زدایی در این ایالت، می‌گوید: لایحه موسوم به قانون 21 که برخی کارکنان بخش‌های عمومی را از پوشیدن نمادهای دینی در محل کار منع می‌کند، مغایر قانون اساسی است.

وی روز گذشته به قاضی دادگاه گفت: ایالت کبک سعی می‌کند درباره رابطه بین دین و دولت قانونگذاری کند، در حالی که انجام این کار فقط در صلاحیت دولت فدرال است.

شورای ملی مسلمانان کانادا، انجمن آزادی‌های مدنی کانادا و «اشراق نورالحق» دانشجوی محجبه دانشگاه مونترال از شاکیان این پرونده هستند. آنها خواستار لغو قضایی بخش‌هایی از قانون هستند که کارمندان بخش‌های عمومی را از پوشیدن نمادهای دینی در محل کار منع کرده است. همچنین خواهان لغو قانونی هستند که براساس آن هنگام دریافت یا ارائه خدمات دولتی صورت افراد نباید پوشیده باشد.

مکنزی می‌گوید: کبک تلاش می‌کند دیدگاه سکولار خود را بر شهروندان تحمیل کند.

اخیراً در کبک قانونی به تصویب رسید که براساس آن، کارکنان دولتی از جمله معلمان، پرستاران و رانندگان که با مردم سروکار دارند نباید در هنگام کار از نمادهای دینی در پوشش خود استفاده کنند.

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا و شورای ملی مسلمانان این کشور به قانون ممنوعیت پوشش روسری در محل کار اعتراض کرده‌اند. مخالفان معتقدند این قانون زنان مسلمان را هدف گرفته است.
 
انتهای پیام
captcha