احتمال دخالت نخست‌وزیر کانادا در قانون منع پوشش دینی
کد خبر: 3841890
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

احتمال دخالت نخست‌وزیر کانادا در قانون منع پوشش دینی

گروه بین‌الملل ــ نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که در صورت به نتیجه نرسیدن شکایت علیه قانون ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی در دادگاه، وی آماده است در این زمینه مداخله کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز گذشته اعلام کرد آماده است در صورتی که دادگاه، قانون ممنوعیت استفاده از پوشش دینی برای کارکنان مشاغل عمومی را لغو نکند، شخصاً مداخله کند.

ترودو که در استان کبک سخن می‌گفت، افزود: فکر می‌کنم غیرمسئولانه باشد که دولت فدرال، باب مداخله در قانونی را که آزادی‌های اساسی افراد را نقض می‌کند، ببندد.

این نخستین بار است که ترودو از تمایل خود به مداخله در زمینه قانون ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی از جمله حجاب سخن گفته است. با این حال وی تصریح کرد: به این دلیل که پرونده شکایت علیه اجرای این قانون در دادگاه در حال رسیدگی است، فعلا مداخله در این زمینه غیرسازنده است.

بر اساس قانونی که از چند ماه قبل در استان کبک اجرا می‌شود، استفاده کارکنان بخش‌های عمومی همچون معلم‌ها، نیروهای پلیس و رانندگان اتوبوس‌ از نمادهای دینی ممنوع است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مردم استان کبک با این قانون موافق هستند، اما بیشتر کانادایی‌های خارج از این استان، این قانون را تبعیض‌آمیز می‌دانند.
 
هفته گذشته دو معلم مسلمان به خاطر خودداری از برداشتن حجاب خود در مدرسه، از کار برکنار شدند. شورای ملی مسلمانان کانادا و یک گروه حامی حقوق مدنی، شکایتی را در دادگاه عالی کبک علیه این قانون مطرح کرده‌اند که در دست بررسی است.

انتهای پیام
captcha