دومین جشنواره مد و رسانه با محور فرهنگ و اقتصاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3826496
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

دومین جشنواره مد و رسانه با محور فرهنگ و اقتصاد برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جزئیات فراخوان دومین دوره جشنواره مد و رسانه با دو محور مد و فرهنگ و مد و اقتصاد اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ برای دومین سال پیاپی، جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه‌ ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اخبار رادیویی و تلویزیونی، هنرهای رسانه‌ای، طنز اجتماعی و شبکه‌های مجازی و اینترنتی قالب‌های ارسال آثار به این جشنواره هستند که علاقه‌مندان در هر بخش می‌توانند آثار خود را در زیرشاخه‌های موضوعی مختلف ارسال کنند.

در مقدمه فراخوان دومین جشنواره مد و رسانه آمده است: نقش رسانه‌ها در دنیای مدرن، نقشی مهم، بی‌بدیل و انكارناپذیر است. خبررسانی به روز، تأثیرگذاری، ترویج و آموزش، از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است كه رسانه می‌تواند برای پویایی یک جامعه بر عهده بگیرد؛ آنچه امروزه و با ظهور رسانه‌های نسل سوم، تأثیر رسانه را پر رنگ‌تر كرده است، وجه تعاملی رسانه‌ها است كه مخاطبان نیز در آفرینش یک رویداد می‌توانند نقش ایفا كنند.

یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی كشور، بحث حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی است. حوزه‌ای كه لباس هم كالای فرهنگی است، هم نیازمند كار هنری، علمی و طراحی است و هم رویكرد تولید و مزیت سازی اقتصادی دارد. لذا با چنین تنوع و رویكردهایی می‌توان به «جامعه زیبا پوش» دست یافت.

بنیاد ملی مد و لباس زیر نظر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه‌ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و نخستین دوره جشنواره مد و رسانه، به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در عرصه‌های گوناگون مد و لباس و مشاركت مؤثر اصحاب رسانه و تقویت تعامل طراحان، تولیدكنندگان، و مدیران سیاست‌گذار حوزه مد با رسانه‌ها، دومین جشنواره مد و رسانه را طی پاییز 98 برگزار می‌كند.

تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس، تبیین لباس به عنوان كالای فرهنگی، فرهنگسازی مد و افزایش سواد مد در جامعه، تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی، ارتقای سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزش‌های اسلامی ایرانی، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه مد و پوشش و افزایش نقش رسانه‌ها در مدپذیری مناسب جامعه اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

به گزارش ایکنا؛ 25 شهریورماه، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و آثاری می‌توانند در جشنواره شركت كنند كه از تاریخ اول فروردین‌ماه 96 تا 29 اسفند‌ماه 97 تولید و پخش رسانه‌ای و یا چاپ شده باشند. ارائه گواهی پخش و چاپ از رسانه‌های مربوطه الزامی است.

همچنین تکمیل فرم ثبت‌نام در سامانه جشنواره یــا ارسال بــه نشانی  الکترونیکی moderesaneh@iranmode.com برای هر شركت‌كننده الزامی است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر فراخوان این جشنواره اینجا را کلیک کنید!

انتهای پیام

captcha