بیانیه پسر شیخ زکزاکی درباره آزادی پدر
کد خبر: 3826938
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

بیانیه پسر شیخ زکزاکی درباره آزادی پدر

گروه بین‌الملل ـ پسر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، با صدور بیانیه‌ای از رایزنی‌های مقامات این کشور برای آزادی پدرش خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی؛ «محمد ابراهیم زکزاکی»، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، در این بیانیه‌ از آغاز اقدامات مقامات نیجریه برای آزادی پدر و مادر خود خبر داد.

در این بیانیه آمده است: باب گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه کشور باز شده؛ اما مراحل کار کندتر از حد لازم پیش می‌رود. وی از مقامات نیجریه خواست با توجه به وخامت حال پدرش هرچه زودتر او را آزاد کنند.

چرخش مواضع دولت نیجریه‌ پس از اعتراضات گسترده هفته گذشته در داخل و خارج نیجریه از جمله در اندونزی، کانادا، پاکستان و انگلیس رخ داده و این اعتراضات مقامات نیجریه را وادار به آغاز اقداماتی برای آزادی وی کرده است. 

یادآور می‌شود شیخ زکزاکی در سال 2015 پس از حمله نیروهای دولتی نیجریه به منزل وی، هدف چند گلوله قرار گرفت و به همراه همسرش «معلمه زینه» دستگیر و زندانی شد.
 
در ماه ژانویه سال جاری میلادی قاضی پرونده شیخ زکزاکی حکم داده بود که وی باید بتواند از سوی پزشکانی که خود انتخاب می‌کند تحت درمان قرار گیرد. با وجود حکم دادگاه برای آزادی وی، دولت نیجریه تاکنون از این امر سر باز زده است.

از زمان دستگیری شیخ زکزاکی پیروان و دوستداران وی و گروه‌های حقوق بشری در داخل و خارج از نیجریه بارها در اعتراض به بازداشت غیرقانونی این رهبر شیعی دست به تظاهرات زده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha