وخامت حال شیخ زکزاکی در زندان نیجریه
کد خبر: 3870608
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

وخامت حال شیخ زکزاکی در زندان نیجریه

دیگر رسانه‌ها ــ دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخامت حال وی در زندان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز جمعه، 10 ژانویه، در چند توئیت اعلام کرد که براساس اطلاعات افرادی که روز پنجشنبه، 9 ژانویه با وی ملاقات کرده‌اند، اوضاع جسمی وی وخیم است.

در بیانیه این دفتر آمده است: مسئولان زندان مانع رسیدگی پزشکان به شیخ زکزاکی و مداوای وی می‌شوند؛ بر همین اساس دقیقاً نمی‌دانیم وی در چه وضعیتی بوده و تا چه اندازه حالش وخیم است.

این دفتر افزود: براساس بیانیه عایشه دیککو، دادستان کل نیجریه، سرنوشت شیخ زکزاکی برعهده دادگاه است، نه دولت محلی. بنابراین تردیدی نیست که ظالمان نیت‌های وحشتناکی برای شیخ دارند.

در این بیانیه تأکید شده است که مقامات نیجریه درصدد گرفتن حکم اعدام برای شیخ زکزاکی هستند.

یادآور می‌شود، نظامیان نیجریه در سال 2015 با حمله به حسینیه بقیةالله (عج) در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه، وی را به همراه همسر و یکی از فرزندانش دستگیر کردند. در این حمله صدها مسلمان شیعه به شهادت رسیدند؛ برخی رسانه‌ها آمار شهدا را 2000 نفر اعلام کردند.

در این حمله شیخ زکزاکی به شدت مجروح شد و 3 نفر از فرزندانش به شهادت رسیدند. سه نفر دیگر از فرزندان وی سال پیش از این اتفاق، در حمله پلیس به تظاهرات روز قدس شهید شده بودند.

انتهای پیام
captcha