دلجویی از خانواده قربانیان حادثه نیوزیلند با سفر حج
کد خبر: 3827801
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

دلجویی از خانواده قربانیان حادثه نیوزیلند با سفر حج

گروه بین‌الملل ـ وزارت ارشاد و امور اسلامی عربستان اعلام کرد: 200 نفر از خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی اخیر نیوزیلند به منظور دلجویی از آنان در موسم حج تمتع امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»؛ ملک سلمان، پادشاه عربستان، دستور داده است به منظور دلجویی از خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی دو مسجد شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند، 200 نفر از افراد این خانواده‌ها امسال به حج تمتع مشرف شوند.

وزارت ارشاد و امور اسلامی عربستان اعلام کرد: با هدف تخفیف آلام و درد و رنج خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی دو مسجد نیوزیلند، شماری از افراد خانواده‌های این قربانیان به موسم حج تمتع امسال دعوت شده‌اند.
 
خبر دیگری از عربستان حاکی است که شورای وزیران این کشور پس از جلسه دیروز، 25 تیرماه، اعلام کرد: زائرانی که برای مناسک حج و عمره و زیارت مسجد پیامبر(ص) به عربستان سفر می‌کنند، می‌توانند به خارج از محدوده مکه مکرمه، مدینه منوره و جده نیز بروند.

این شورا طی بیانیه‌ای تأکید کرد: بنا بر تصمیم این شورا کسانی که برای عمره و زیارت مسجد نبوی به عربستان سفر می‌کنند، از این پس مشمول حکم ممنوعیت خروج از محدوده مکه، مدینه و جده نیستند و این استثنا به تأیید پادشاه عربستان رسیده است.

این تصمیم عربستان همزمان با آغاز استقبال عربستان از زائران خانه خدا در سال 2019 اتخاذ شده است که این استقبال کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

همچنین شورای وزیران عربستان اظهار کرد: عربستان امسال پذیرای حدود 8 میلیون عمره گزار بوده و به زودی نیز پذیرای دو میلیون زائر حج تمتع از سراسر جهان خواهد بود.

یادآور می‌شود در ماه مارس (فروردین 98) در پی دو حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، 51 نفر از نمازگزاران مسلمان کشته و 50 نفر نیز زخمی شدند. بسیاری از کشورهای اسلامی این حادثه تروریستی را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

انتهای پیام
captcha