توانمندی خانواده، سربازان و کارکنان پایور؛ اولویت اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3828888
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
‌‌فرمانده ارتش تأکید کرد:

توانمندی خانواده، سربازان و کارکنان پایور؛ اولویت اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه جامعه ــ فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر توجه به آسیب‌های اجتماعی گفت: باید با تمام توان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های احتماعی وارد شد و در سه حوزه خانواده، سربازان و کارکنان پایور مقتدرانه عمل کرد، چراکه این سه حوزه بسیار مهم و توانمندسازی آن‌ها نقش اثرگذاری در سازندگی کشور ایفا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مصطفی راستینه، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیرامون ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های این بنیاد و موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت ورود جدی به آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما باید توجه به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع آن‌ باشد. این موضوع یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری است. این نگرانی‌ها واقعاً به حق است و این وظیفه ما را در برخورد با آسیب‌ها دو چندان می‌کند.

وی در ادامه خطاب به رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: شما با تمام توان در حوزه پیشگیری وارد شوید و در سه حوزه خانواده، سربازان و کارکنان پایور مقتدرانه عمل کنید. این سه حوزه بسیار مهم است و توانمندسازی این عزیزان می‌تواند نقش مهمی در سازندگی جوانان آینده کشورمان ایفا کند.

مصطفی راستینه، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در این دیدار با بیان موضوع ورود به آسیب‌های اجتماعی به پادگان‌ها و ضعف نهاد‌ها و متولیان امر پیشگیری در کشور گفت: اینکه چرا این اتفاقات در حوزه اجتماعی افتاده، در آن دخالتی نمی‌کنیم. در عین حال پیش‌بینی می‌کنیم، اگر فعالیت‌هایی که امروز در حال شکل گرفتن است، در ارتش صورت نگیرد، اتفاقات ناگواری برای سیستم نظامی و جامعه اسلامی ایران، روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه ارتش یک سازمان فرهنگ‌ساز در سطح کشور است و حضورش در کنار دستگاه‌های مختلف آموزشی می‌تواند کفه ترازو را به سمت ما سنگین کند، اظهار کرد: از این طریق می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌ها باشیم، ولی متاسفانه این مردمی‌ترین نیرو از بودجه‌های فرهنگی بهره چندانی ندارد و امیدواریم بعد از همایش بزرگ عزم ملی که با همکاری ارتش در این حوزه انجام شد، بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها مؤثر عمل کنیم.

در ادامه این برنامه، سرهنگ عزیزی، رئیس دبیرخانه پیشگیری از تخلفات ارتش نیز به ارائه گزارشی از عملکرد ارتش با همکاری بنیاد در حوزه آموزش و تربیت مربی و اقدامات صورت گرفته پرداخت.

بعد از ارائه این گزارشات، فرمانده ارتش ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات انجام شده، به سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اشاره و تأکید کرد: باید با تمام توان، فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا کنیم و برای توانمند‌سازی خانواده و آماده‌سازی سربازان و حمایت از پایوران، اقدامات لازم را صورت دهید و در این راه هیچ سستی به خودتان راه ندهید.
انتهای پیام
captcha