پنجشنبه خونین در کابل/ بیش از 20 کشته و زخمی
کد خبر: 3829887
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

پنجشنبه خونین در کابل/ بیش از 20 کشته و زخمی

گروه بین‌الملل ـ سه انفجار در کابل، پایتخت افغانستان صبح امروز پنجشنبه، سوم مردادماه، جان حداقل ۷ نفر را گرفت و بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایکنا به نقل از  یورو نیوز؛ عامل انفجار انتحاری اول یک موتورسوار بوده است که حوالی هشت صبح در شرق کابل کمربند انفجاری خود را در نزدیکی یک اتوبوس فعال کرده است.

به گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان، سرنشینان اتوبوس هدف قرار گرفته کارکنان وزارت معادن و پترولیم (معادن و نفت) بوده‌اند.

به گزارش رسانه‌های محلی در میان قربانیان انفجارهای صبح روز پنجشنبه در کابل تعداد زیادی زن و کودک دیده می‌شود.

خبرگزاری رویترز در اولین گزارش خود، وسیله انفجاری در اتوبوس را بمب مغناطیسی خوانده بود این درحالی است که منابع محلی و دیگر خبرگزاری‌ها حمله به اتوبوس یاد شده را یک عملیات انتحاری قلمداد کرده‌اند.

بمب‌های مغناطیسی که توسط افراط‌گرایان به خودروها چسبانده می‌شوند مرگبارند و تهدیدی جدی برای شهروندان و کارکنان دولت افغانستان به شمار می‌روند و جان آنان را می‌ستانند.

دو انفجار دیگر پس از حمله انتحاری به اتوبوس کارمندان وزارت معادن و نفت در کابل صورت گرفته است که گفته می‌شود منشأ یکی از آنها خودروی بمب‌گذاری شده بوده است. هنوز اطلاعات دقیقی در باره انفجارهای دوم و سوم منتشر نشده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تنها به محل وقوع انفجارها اشاره و تصریح کرده است که حمله نخست ساعت هشت بامداد در چهارراه «ملی‌بس» در منطقه مکرویان کهنه در حوزه شانزده شهر کابل روی داده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور دومین حمله در نزدیکی محل انفجار نخست و انفجار سوم نیز در منطقه پلچرخی واقع در حوزه نهم شهر کابل صورت گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای امروز کابل را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام

captcha