کشته‌شدن 34 مسافر افغانستانی در انفجار مین
کد خبر: 3831374
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

کشته‌شدن 34 مسافر افغانستانی در انفجار مین

گروه بین‌الملل ــ مسئولان محلی استان هرات افغانستان از برخورد یک اتوبوس مسافربری با یک مین در کنار جاده خبر دادند که در اثر این حادثه 34 نفر کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ این رویداد صبح امروز، 9 مرداد (31 جولای) در منطقه «شاوز» که در محور فراه ـ هرات و در مسیر عمومی شاهراه هرات ـ قندهار قرار دارد، روی داده است.

34 مسافر در این حادثه جان خود را از دست داده‌ و 17 نفر نیز مجروح شده‌اند که تعدادی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ابراهیم محمدی، از مسئولان محلی هرات اظهار کرد که تاکنون 8 نفر از مجروحان به درمانگاه استانی هراتی منتقل شده‌اند.

مقامات محلی می‌گویند که احتمال دارد تعداد جان‌باختگان این رویداد بیشتر از آمار اعلام شده باشد. با این حال عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره سلامت هرات می‌گوید که تاکنون 13 نفر زخمی و 10 کشته با آمبولانس از محل وقوع رویداد به درمانگاه منتقل شده‌اند.

 به گفته وی، منطقه حادثه در استان فراه است و آمبولانس‌ها در نزدیکی استانداری ادرسکن مستقر هستند و به دلیل مسائل امنیتی آمبولانس‌ها جلوتر نرفته‌اند.

«شاوز» و «آب خرما» از مناطق مرزی دو استان هرات و فراه هستند و از مناطق ناامن افغانستان به شمار می‌آیند.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به این رویداد گفته است که قتل عام‌ مردم با مین‌های گروه طالبان انجام شده است. تمام قربانیان این رویداد را افراد غیرنظامی تشکیل می‌دهند.

گروه طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

captcha