نماز جمعه؛ تریبون بازخوانی اصول انقلاب اسلامی
کد خبر: 3830034
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

نماز جمعه؛ تریبون بازخوانی اصول انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ابهر گفت: اهداف و اصول انقلاب اسلامی باید در نماز جمعه بار دیگر برای جوانان و مردم بازخوانی شده و دلایل تشدید تهدیدات علیه انقلاب اسلامی نیز تشریح شود.

نماز جمعه؛ تریبون بازخوانی اصول انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد 1358 به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از برکات انتظار فرج و مهدویت است.
وی نماز جمعه را یکی از رسانه‌ها و تریبون‌های جریان‌ساز در مقابله با ناهنجاری‌ها و چالش‌های داخلی و خارجی بوده دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی، نماز جمعه نقش مهمی در بسیج مردمی برای مقابله با تجاوز عراق داشت و در دوران پس از جنگ، تریبون‌های نماز جمعه به صحنه‌ای برای تسریع روند بازسازی در مناطق جنگ‌زده تبدیل شد.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: در شرایط کنونی به دلیل پیشرفت تکنولوژی نوع و جنس تهدیدات علیه نظام اسلامی نیز تغییراتی بنیادی داشته است، اهمیت نماز جمعه بسیار ملموس‌تر است،
رحیمی افزود: همانطور که در چهار دهه گذشته، نماز جمعه یکی از سنگرهای مبارزه با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی بوده، در شرایط کنونی این وضعیت به مراتب پیچیده‌تر نیز شده است و به نظر می‌رسد که با بازخوانی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی باید به دنبال کارآمد کردن تاثیرگذاری نماز جمعه در شرایط کنونی بود.
خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه اهداف و اصول انقلاب اسلامی باید در نماز جمعه بار دیگر برای جوانان و مردم بازخوانی شده و دلایل تشدید تهدیدات علیه انقلاب اسلامی نیز تشریح شود، ادامه داد: نوآوری نیز از جمله حوزه‌هایی است که نماز جمعه باید اهتمام جدی به آن داشته باشد.
وی ادامه داد: نقش نماز جمعه در ایجاد زمینه‌‌ها و عوامل موثر در نوآوری و از بین بردن موانع آن، در واقع نقش دین و معنویت در ایجاد محیط امید و امیدواری، انگیزه و نشاط و محیط کار و کوشش است.
وی افزود: نماز جمعه فضای مشارکت، همکاری، تفاهم و همبستگی را ایجاد می‌کند که در حقیقت فلسفه این فریضه سیاسی و عبادی است.
انتهای پیام

captcha