تقویت روحیه انقلابی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است
کد خبر: 3830037
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

تقویت روحیه انقلابی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در ۵ مردادماه گفت: تقویت روحیه انقلابی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است.

تقویت روحیه انقلابی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی که نفت ایران را قاچاق می‌کرد، اظهار کرد: دشمنان از یک طرف نفت ایران را تحریم و از طرف دیگر نفت ایران را قاچاق می‌کنند و این یعنی به نفت ایران نیاز دارند.
وی با بیان اینکه آمریکا از انگلیس ظالم‌تر و انگلیس از آمریکا خبیث‌تر است و باید دست و بازوی سپاه را بوسید، تصریح کرد: اما نمی‌دانم چرا عده‌ای در کشور وقتی به آمریکا ضربه‌ای زده می‌شود اینها درد می‌گیرند و یا سپاه را تضعیف می‌کنند، در حالی که هدف انگلیس ناامن کردن خلیج فارس است.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دشمنان در منطقه و جهان روز به روز افول کرده و جامعه صهیونیستی از آینده ناامیدند، ابراز کرد: این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و به زودی در قدس نماز می‌خوانیم، اگر رژیم صهیونیستی به وحشت افتاده و از طرفی عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است، نتیجه مقاومت‌ها و ایستادگی‌هاست.
حسینی‌نسب با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به دستاوردهای چهل ساله نماز جمعه اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه انقلابی از مهم‌ترین دستاورد نماز جمعه است.
وی به الزامات حفظ و تداوم انقلابی‌گری اشاره کرد و با بیان اینکه ما هر جا به روحیه انقلابی‌گری تکیه کردیم پیش رفتیم و هر جا به دشمن اعتماد کردیم ضرر کردیم، تصریح کرد: بیان صریح مواضع انقلابی، ایجاد امید واقعی و نه کاذب و مبارزه با فساد از الزامات حفظ و تداوم انقلابی‌گری است.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه همه مسئولان و دستگاه‌ها باید با فساد مبارزه و از مبارزه‌کنندگان با فساد حمایت کنند، افزود: در مبارزه با فساد هیچ کس نباید خط قرمز داشته باشد.
حسینی‌نسب به اهداف تاسیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه حمایت از علم و فناوری و توسعه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز از وظایف این سازمان بین‌المللی است و اما ابزاری در خدمت قدرت‌های دارنده بمب هسته‌ای از جمله آمریکا با 6 هزار و 450 بمب هسته‌ای، فرانسه با ۳۰۰ سلاح اتمی و انگلیس با ۲۱۵ سلاح اتمی که بزرگترین خطر برای جهان هستند، است، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برخلاف قوانین بین‌المللی در مسیر اقدامات صلح‌آمیز ایران مانع تراشی می‌کند و استقلال خود را از دست داده است.
وی به ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض (گسترش یافتن زمین و به وجود آمدن خشکی در زمین) اشاره کرد و با بیان اینکه این روز روز معرفت و خداشناسی است و نخستین رحمت الهی در این روز به زمین نازل شده، گفت: روزه و عبادت این روز برابر با عبادت 100 ساله است.
حسینی‌نسب به ۲۳ ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه دلیل این نام‌گذاری برای توجه ویژه به امام رئوف و مهربان است، افزود: زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در این روز از دور و نزدیک مستحب است.
انتهای پیام

captcha