۸۰ درصد چهره‌های برنامه‌های فرهنگی ـ هنری تکراری هستند/ شخصاً اخبار ایکنا را دنبال می‌کنم
کد خبر: 3830548
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

۸۰ درصد چهره‌های برنامه‌های فرهنگی ـ هنری تکراری هستند/ شخصاً اخبار ایکنا را دنبال می‌کنم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه بسیاری از مردم از برنامه‌های فرهنگی ـ هنری اطلاعی ندارند و تنها بخشی از آن‌ها از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند، گفت: در تمام برنامه‌های فرهنگی ـ هنری ۸۰ درصد چهره‌ها یکی هستند و این مسئله نشان‌دهنده ضعف است.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 6 مردادماه در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری ایكنا و امضای تفاهم‌نامه همكاری با جهاددانشگاهی این استان گفت: اداره‌كل ارشاد فارس در برهه‌هایی از زمان نتوانسته به خوبی از ظرفیت‌های فرهنگی ـ هنری استان استفاده كند لذا تلاش بر این است كه بتوانیم هم این ظرفیت‌ها را شناسایی و هم حمایت و پشتیبانی كنیم تا بتوانیم امور خود را به بخش خصوصی واگذار كنیم.

وی با بیان اینكه در سایه اقدامات فرهنگی ـ هنری یكپارچه می‌توان جریان‌سازی فرهنگی انجام داد، افزود: تأكیدی كه در این حوزه داریم، نهایت تعامل با دستگاه‌های فرهنگی است.

جهاددانشگاهی؛ از ظرفیت‌های خوب فرهنگی
سهرابی جهاددانشگاهی را یكی از ظرفیت‌های خوبی فرهنگی دانست و گفت: پیش از این‌ها با جهاددانشگاهی آشنایی دارم و اكنون نیز بستر همكاری با این نهاد وجود دارد.

مدیركل ارشاد فارس اظهار كرد: در جهاددانشگاهی حركت‌ها و اتفاقات خوبی رخ می‌دهد ضمن اینكه توانمندی‌های خوبی هم به لحاظ نیروهای آن و هم به لحاظ خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا در آن وجود دارد.

وی با تأكید بر لزوم ارتباط گیری و تعامل با جهاددانشگاهی فارس به انعقاد تفاهم‌نامه همكاری با این نهاد اشاره كرد و گفت: این اتفاق قطعاً میمون و مبارك است و امیدواریم كه همكاری‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم این همكاری‌ها را به سرانجام برسانیم.

سهرابی نیروهای جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا را بازوهای قوی ارشاد توصیف كرد كه می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده كرد و گفت: هم ایسنا و هم ایكنا سال‌هاست كه خود را اثبات كرده‌اند و یكی از خصوصیات این دو خبرگزاری آن است كه فراجناحی عمل می‌كنند و جزو سایت‌هایی هستند كه من شخصاً اخبار آن‌ها را دنبال می‌كنم و از قلم خبرنگاران آن هم بسیار راضی هستم.

ایكنا هیچ‌گاه اخبار ناامیدكننده منتشر نمی‌كند
مدیركل ارشاد فارس تأكید كرد: خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا هیچ‌گاه خبری منتشر نكردند كه باعث تزریق روحیه ناامیدی به جامعه شود و همیشه سعی كرده‌اند كار اطلاع‌رسانی را با آگاهی كامل انجام دهند و این ظرفیت بسیار خوبی برای جهاددانشگاهی است.

وی بیان كرد: سه اصل اساسی كه برای هر رسانه وجود داشته باشد سرعت، صحت و دقت در هر دو خبرگزاری ایكنا و ایسنا به وفور یافت می‌شود و این واقعیت‌ها را نشان می‌دهد البته رسالت اصلی مطبوعات به استقلال آن‌هاست كه بحمد الهی این دو خبرگزاری مستقل هستند.

سهرابی همچنین از عدم حضور مطالبات مردمی در تیترهای رسانه‌ها انتقاد كرد و گفت: سئوال اینجاست كه میان رسانه‌های استان چند تیتر از مطالبات مردمی است و همگی آن‌ها حرف مسئولان است.

استناد علما و متدینین به اخبار ایكنا
مدیركل ارشاد فارس به ظرفیت ایكنا اشاره كرد و گفت: خبرگزاری ایكنا منبع اخبار فرهنگی و مذهبی علما و متدینین است و بسیاری از آن‌ها به اخبار ایكنا استناد می‌كنند.

وی با تأكید بر اینكه قطعاً در كنار جهاددانشگاهی هستیم، گفت: این دیدار و بازدید امیدبخش بود تا بتوانیم ثابت كنیم كه در كنار جهاددانشگاهی هستیم و برنامه‌های فرهنگی و هنری را با همكاری یكدیگر آغاز خواهیم كرد.

سهرابی همچنین به در پیش رو بودن هفته خبرنگار نیز اشاره كرد و گفت: هم روز خبرنگار و هم سالروز تأسیس جهاددانشگاهی را در پیش‌رو داریم كه این مسئله را به فال نیك می‌گیریم و از زحمات این نهاد و خبرگزاری‌های آن تقدیر می‌كنیم.

مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه بسیاری از مردم از برنامه‌های فرهنگی و هنری اطلاعی ندارند و تنها بخشی از آن‌ها از این برنامه‌ها استفاده می‌كنند، گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تنها یك ساختار جزئی دیده می‌شود و متمركز بر روی این ساختار برنامه‌ها اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: در تمام برنامه‌های فرهنگی ـ هنری 80 درصد چهره‌ها یكی هستند و این مسئله نشان‌دهنده ضعف است كه نتوانستیم خوب تبیین و اطلاع‌رسانی كنیم و همه مردم را به سمت برنامه‌های فرهنگی و هنری بكشانیم.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود باز هم به انعقاد تفاهم‌نامه همكاری با جهاددانشگاهی اشاره كرد و گفت: انعكاس تفاهم‌نامه همكاری در وزارت ارشاد بسیار مثبت و قابل دفاع برای دریافت بودجه است و خوب است كه طرح‌ها همراه با پروپوزال ارائه شوند.
انتهای پیام

captcha