اجرای مرحله دوم طرح نذر آب در 4 استان کشور
کد خبر: 3830652
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
نصیری بیان کرد:

اجرای مرحله دوم طرح نذر آب در 4 استان کشور

گروه سلامت ــ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح نذر آب در سال گذشته برای کمک به مردم سیستان‌و بلوچستان، از اجرای فاز دوم این طرح در چهار استان طی سال جاری خبر داد.

اجرای طرح نذر آب 2 در چهار استانمحمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح نذر آب در سال گذشته برای کمک به مردم سیستان‌وبلوچستان در شرایط خشکسالی از اجرای طرح نذر‌ آب ۲ خبر داد و افزود: علی‌رغم بارش‌هایی که از ابتدای امسال در کشور وجود داشت، خشکسالی همچنان برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار داده و مشکلات معیشتی، بهداشتی و درمانی را برای ساکنان این استان به وجود آورده است.

نصیری بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است، یکی از این مصادیق رفع محرومیت‌زدایی و یکی از وظایف این سازمان کمک به آسیب‌دیدگان از خشکسالی است؛ ایران از جمله کشور‌هایی بود که بخشی از مأموریت‌های فدراسیون جهانی صلیب سرخ را در خشکسالی کشور سومالی انجام داد و بزرگترین محموله امدادی و حمایتی تاریخ صلیب سرخ را از محل مشارکت‌های مردمی ارسال کرد و این موضوع اساس کار ما برای اجرای طرح نذر آب در سال گذشته را شکل داد.

وی افزود: در بخشی از کشور به دلیل خشکسالی مداوم با آسیب‌های مختلف از جمله مهاجرت مواجه شدیم، مهاجرت خود نیز آسیب‌های زیادی از جمله خالی شدن مرز‌های سرزمینی، حاشیه‌نشینی و ... را به دنبال دارد. برای مقابله با این تهدیدها باید به تثبیت سکونت جمعیت در این مناطق می‌پرداختیم و بهترین کار در این راستا دخالت و مقابله با خشکسالی به وسیله تأمین آب شرب بهداشتی برای انسان‌ها و تعداد محدود دامی بود که داشتند. این حداقل کاری بود که جمعیت هلال احمر می‌توانست انجام دهد.

نصیری بیان کرد: در راستای راهبرد ۲۰۲۰ فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر طرح نذر آب را در ۱۹ منطقه استان سیستان‌وبلوچستان از محل اعتبارات کمک‌های مردمی در سه محور سلامت، معیشت و آب‌رسانی به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: ضمن تهیه منابع آب بهداشتی به کمک وزارت نیرو به وسیله تانکر آب‌رسانی به بیش از هزار روستا انجام شد و علاوه بر آن خدمات درمانی به وسیله کاروان‌های سلامت ارائه و حمایت‌های معیشتی نیز انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ شهرستان این استان را به یک استان کشور واگذار کردیم تا به امر خدمت‌رسانی اقدام کنند. امسال نیز همین کار تکرار می‌شود اما به دلیل اینکه در بخش‌های جنوبی و شمالی استان بارندگی خوبی وجود داشته، تعداد شهرستان‌هایی که در طرح نذر آب سال گذشته مشمول امدادرسانی بودند به ۱۰ شهرستان کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در طرح نذر آب ۲ قرار است علاوه بر ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان، مناطقی از خراسان جنوبی، منطقه جازموریان و جنوب شرقی استان کرمان و شرق استان هرمزگان نیز تحت پوشش این طرح قرار داده شوند.

انتهای پیام
captcha