فعالیت جنبش اسلامی نیجریه ممنوع شد
کد خبر: 3830713
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

فعالیت جنبش اسلامی نیجریه ممنوع شد

گروه بین‌الملل ـ دولت نیجریه فعالیت‌ جنبش اسلامی نیجریه را که شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر آن سال‌هاست بدون حکم در زندان به سر می‌برد، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ دفتر ریاست‌ جمهوری نیجریه دیروز، 6 مرداد در بیانیه‌ای ضمن اعلام این ممنوعیت،‌ گفت: دولت نیجریه باید قبل از اینکه اوضاع از کنترل خارج شود، علیه جنبش اسلامی نیجریه (IMN) اقدام کند و از فعالیت‌های آن ممانعت به عمل آورد.

بیانیه ریاست‌ جمهوری افزود: این ممنوعیت به معنای منع جمعیت بزرگ شیعیان قانون‌مدار و صلح‌طلب کشور از انجام اعمال مذهبی‌شان نیست و فقط به منظور جلوگیری از خشونت،‌ کشتار و تخریب اموال عمومی و خضوصی اعمال می‌شود.  

جنبش اسلامی نیجریه در ماه‌های اخیر تظاهرات زیادی برای آزادی شیخ زکزاکی در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور برگزار کرده است.

امروز، 7 مرداد قرار است دادگاهی در ایالت کادونای نیجریه به درخواست شیخ زکزاکی برای مداوای پزشکی در خارج از کشور رسیدگی کند.

در 13 دسامبر 2015 بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله، شیخ ابراهیم زکزاکی زخمی و همسرش توسط ارتش دستگیر و زندانی شدند.

از دسامبر 2015 تا 13 ژانویه 2018 شیخ زکزاکی و همسرش در جای نامشخصی تحت بازداشت بودند و تنها پزشک او مجاز به ملاقاتش بود.

در سال 2016 دادگاهی در نیجریه حکم به آزادی این دو داد؛ اما دولت تاکنون از اجرای این حکم سرباز زده است. 

انتهای پیام

captcha