انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی نیجریه
کد خبر: 3831224
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی نیجریه

گروه بین‌الملل ـ سازمان دیده‌بان حقوق بشر از تروریست‌خواندن و ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی نیجریه انتقاد و آن را ناقض حقوق اولیه مردم نیجریه توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان حقوق بشر؛ «آنیتی اوانگ» نماینده این سازمان در امور نیجریه حکم دادگاه این کشور که به دولت اجازه می‌دهد جنبش اسلامی نیجریه را گروهی تروریستی اعلام کند، تهدیدی علیه حقوق اولیه همه نیجریه‌ای‌ها توصیف کرد.
 
اوانگ همچنین به اعلام ممنوعیت فعالیت این گروه از سوی دولت نیجریه اشاره کرد و  افزود: دولت نیجریه باید این ممنوعیت را که ناقض حقوق اعضای این گروه دینی مبنی بر انجام فعالیت‌های مسالمت‌آمیز آنهاست،‌  لغو کند.

وی افزود: ادعای این که جرمی واقع شده است، دلیل مشروعی برای ممنوع‌کردن فعالیت‌های یک گروه دینی از جمله اعتراض برای اجرای عدالت و آزادی رهبرشان نیست.
 
اوانگ همچنین تأکید کرد: ممنوعیت فعالیت این جنبش شیعی می‌تواند خشونت نیروهای امنیتی علیه آنها را تشدید کند که این امر ممکن است عواقب حقوق بشری شدیدی در سراسر نیجریه داشته باشد.

دیده‌بان حقوق بشر یک سازمان غیر دولتی بین‌المللی است که دفتر اصلی آن در شهر نیویورک آمریکاست و در بروكسل، لندن، مسكو، هنگ‌كنگ، لس‌آنجلس، سانفرانسيسكو، واشنگتن، تاشكند و تورنتو نیز دفتر دارد.

اين سازمان هدف خود را دفاع از حقوق مردم در سراسر جهان و بررسي دقيق اقدامات مغاير با حقوق بشر و افشای گسترده آن اعلام کرده است.
 
انتهای پیام
 
captcha