هدف غایی امنیت، رشد و تعالی انسان‌هاست/ جوانان را در حوزه اقتصاد باور كنیم
کد خبر: 3831671
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
قالیباف:

هدف غایی امنیت، رشد و تعالی انسان‌هاست/ جوانان را در حوزه اقتصاد باور كنیم

گروه اجتماعی ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر اینكه امنیت از نعمت‌های مجهولی است كه تا از بین نرود، قدرش را نمی‌دانیم، گفت: تأمین امنیت هدف غایی نیست بلكه هدف رشد و تعالی انسان‌هاست.

هدف غایی امنیت، رشد و تعالی انسان‌هاست/ جوانان را در حوزه اقتصاد باور كنیم

به گزارش ایكنا از فارس، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 10 مردادماه در یادواره شهدای حافظان نظم و امنیت استان فارس و شهید فعال گفت: امروز جامعه و ملت ایران با هر سلیقه و گرایش و باوری امنیت و پیشرفت مادی و معنوی خود را مدیون تك تك شهدا و امام شهدا می‌داند و لازم نیست همه آن‌ها انقلابی بوده و باورهای انقلابی داشته باشند، فقط یك جو انصاف برای این مسئله كفایت می‌كند تا انسان سر تعظیم مقابل شهدا و خانواده‌هایشان فرود آورد.
وی افزود: از زمانی كه قدرت‌های جهانی در خاورمیانه دخالت كردند و گروه‌های تروریستی را به جان منطقه انداختند، آمار ناامنی‌ها و تلفات آن كشورها كه هزاران كیلومتر دورتر از خاورمیانه است، اعم از كشورهای اروپایی، جنوب شرق آسیا و آفریقا بسیار زیاد شد و صد برابر بیشتر از جمهوری اسلامی تلفات دادند.
قالیباف با بیان اینكه در محیط كشور و شهری امن زندگی می‌كنیم و این امنیت را بدون شك مدیون شهدا هستیم، یاد شهدا به ویژه شهدای ناجا و شهید فعال را گرامی‌داشت و گفت: شهید فعال در راه خدمت به زلزله‌زدگان استان قزوین به شهادت رسید.

نیروی انتظامی مظلوم واقع شده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح اینكه نیروی انتظامی مظلوم واقع شده است كه نتوانسته ظرفیت عظیم خود را به اذهان عمومی منتقل كند، گفت: تمام نیروهای ناجا اعم از سرباز و فرمانده، پای كار هستند و در راه تأمین امنیت و آرامش مردم همه نوع جانفشانی انجام می‌دهند و همیشه در لبه‌ای حركت می‌كنند كه هیچ فاصله‌ای بین خیر و شر وجود ندارد.

امنیت؛ لازمه زندگی فردی و جمعی
وی، امنیت را لازمه زندگی فردی و جمعی دانست و گفت: اگر امنیت نباشد در زندگی‌ها هیچ چیز معنا مستقر نخواهد شد و نمونه آن را در كشورهای دیگر مشاهده كردیم كه وقتی امنیت در كار نیست، هیچ چیز دیگری هم در كار نیست، مخصوصاً امنیت عمومی.
قالیباف با یادآوری امنیت تأمین امنیت عمومی به عهده ناجاست كه مانند خورشید كه بر همه بندگان می‌تابد، این امنیت را برای همه اقشار مختلف مردم با هر گرایش و سلیقه و مذهب و مسلكی تأمین می‌كند، گفت: البته ناجا با مجرمان مطابق قانون رفتار می‌كند.
وی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری را خطاب به نیروی انتظامی یادآور شد و گفت: فرموده‌اند كه در اجرای قانون دقت كنید كه اگر كسی جرمی مرتكب شد، سایه جرم پدر بر زندگی پسر نیفتد. رسالت ناجا نیز چنین سخت، ظریف و با دقت است.

هدف غایی امنیت، رشد و تعالی انسان‌هاست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر اینكه امنیت جزو نعمت‌های مجهولی است كه تا از بین نرود، قدرش را نمی‌دانیم، گفت: البته تأمین امنیت هدف غایی نیست بلكه هدف رشد و تعالی انسان‌هاست و امنیت را برقرار می‌كنیم تا این كشور پیشرفت و ترقی كند.
قالیباف با بیان اینكه اگر امنیت تأمین شود ولی نتوانیم پیشرفت كنیم، كفران نعمت كرده‌ایم، گفت: حوادثی كه در 4 یا 5 سال اخیر اتفاق افتاد، تجربه بزرگی است و دقت در آن‌ها برای هر قشر و نگاهی مهم است؛ قبل از موضوع برجام گفتند با آمریكا مذاكره نمی‌كنیم و بارها گفته شد كه آمریكایی‌ها صادق نیستند اما رفتند مذاكره كردند و مشاهده كردیم كه چگونه به مذاكرات و مصوبات آن پشت كردند پس لازم است كه دشمن خود را بشناسیم.
وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: معظم‌له فرمودند هزینه ایستادگی در مقابل ظلم كمتر از هزینه كسانی است كه با مذاكره با ظالمان می‌خواهند پیشرفت كنند.

درسی كه آمریكا به ما داد این است كه كشور باید پیشرفت كند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخورد آمریكا و تجاوز آن‌ها چند درس بزرگ به ما داده شده است یكی اینكه كشور باید پیشرفت كند و دسترسی به آخرین تكنولوژی‌های روز دنیا پیدا كند. چنانچه در قضیه سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریكا مشاهده كردیم كه چگونه كشورهای بزرگ دنیا تعجب كردند كه ایرانی‌ها چقدر پیشرفت كرده‌اند و توانستند با تكنولوژی بومی خودشان اوج تكنولوژی آمریكا را نابود كنند و از بعد معنوی این مسئله مهم بود كه به فرهنگ قرآن عمل كردیم چنانچه خداوند در قرآن وعده داده است كه وقتی كفر تجاوز می‌كند مقابل آن بایستید و با آن مبارزه كنید و خدا شما را یاری می‌دهد و پیروز می‌كند، چنانچه در این قضیه هم ما پیروز شدیم.

به دنبال جنگ نیستیم ولی از خود دفاع می‌كنیم
قالیباف با بیان اینكه ما به دنبال جنگ و جنگ‌طلبی نیستیم ولی حتماً از خودمان دفاع می‌كنیم، گفت:‌ وقتی ایستادگی كردیم هزینه‌مان چقدر شد؛ معتقدیم كه اگر مذاكره كنیم باز هم به موضع قبلی باز می‌گردیم لذا باید ایستادگی كنیم و حق خود را بگیریم.
وی اظهار كرد: در هر حوزه‌ای نیازمند پیشرفت و ترقی هستیم و ای كاش در مسائل اقتصادی که كشور آسیب جدی دیده است و فشار زیادی بر روی مردم است، هم پیشرفت می‌كردیم.
قالیباف یادآور شد: 2 سال قبل دغدغه مردم اشتغال بود اما یك مرتبه مباحث گرانی و مشكلات اقتصادی آنقدر زیاد شد كه مردم موضوع بیكاری را فراموش كردند؛ آیا نمی‌توانیم در عرصه ترقی كنیم و بر مشكلات فائق آییم؛ قطعاً می‌توانیم و مهم این است كه ضعف‌ها و چالش‌های مدیریتی كه وجود دارد را برطرف كنیم.

در حوزه مسائل اقتصادی، ناكارآمدی اشباع شده داریم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه در برخی جاها در حوزه مسائل اقتصادی، ناكارآمدی اشباع شده داریم، گفت: بخشی هم نداشتن باور است. در قضیه سرنگونی پهپاد آنقدر تكنولوژی داشتیم كه توانستیم آن را بزنیم در صورتی كه ممكن است این تكنولوژی را خیلی از كشورهای دیگر هم داشته باشند و پهپادهای آمریكا هم به حریم آن‌ها تجاوز كرده باشد، اما جرأت و باور اینكه در مقابل متجاوز باید ایستادگی كرد، ندارند لذا باور اینكه خدا با ماست و كدخدا كاره‌ای نیست بسیار مهم است.

حركت انقلابی مبتنی بر عقلانیت و درایت است
وی با تأكید بر اینكه اگر منطبق با سنت‌های الهی حركت كنیم، پیروز می‌شویم، گفت: بدون شك عقلانیت، تدبیر و درایت لازمه حركت‌های انقلابی است و اگر حركتی مبتنی بر عقلانیت و درایت نباشد حتماً انقلابی نیست و ضعف و وادادگی به معنی سستی در مقابل دشمن به معنای عقلانیت از آن نام بردن ظلم به عقلانیت است و باید این‌ها را باور كنیم.

جوانان را در حوزه اقتصاد باور كنیم
قالیباف با بیان اینكه باید در حوزه اقتصاد، جوانان را باور كنیم، گفت: در اقتصاد باید به تولیدكنندگان و جوانان اعتماد كنیم چرا كه ظرفیت‌های مادی و انسانی ما چند برابر ظرفیت كمی است و چرا با وجود ظرفیت‌ها و امكاناتی كه در داخل داریم، در مقابل دشمن دست دراز می‌كنیم.

تحریم كاغذ پاره نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: تحریم حتماً سخت است و كاغذ پاره نیست و اثر سوء بر اقتصاد دارد و با علم بر این موضوع می‌گوییم قادریم در یك برنامه 5 ساله با همه شرایط تحریم، وضعیت اقتصادی كشور را به نقطه آرامش برسانیم به شرطی كه از ظرفیت كارآفرینان، سرمایه‌گذاران، پیشكسوتان و جوانانی كه با مدیریت نسل چهارم فناوری به روز دارند، استفاده كنیم و به جای اینكه از دشمن تمنا كنیم بیاییم فرصت را در اختیار اینان قرار دهیم و همه دست به دست هم دهیم.

لزوم همگرایی تمام گرایش‌ها برای رفع مشكلات اقتصادی
وی با بیان اینكه اختلافات سیاسی وجود دارد و گرایش‌های سیاسی متفاوت است ولی هیچ گروه سیاسی و افرادی كه دین به كشور و اسلام و انقلاب دارند، به آن پشت نمی‌كنند، گفت: امروز موضوع اقتصاد موضوع همه ماست و در این موضوع همه با هم كمك كنند البته در این موضوع دولت باید گام اول بردارد چرا كه مسئولیت مستقیم دارد و بقیه باید به آن كمك كنیم تا بتوانیم از این مشكلات عبور كنیم.
قالیباف در پایان اظهار كرد: امروز دشمن در نقطه ضعف ما كه حوزه اقتصادی است، فشار می‌آورد و می‌داند حوزه نظامی، فرهنگی و باورهای دینی نقطه قوت ماست لذا فشار اصلی را در ضعیف‌ترین بخش ما كه اقتصاد است، وارد می‌كند بنابراین جبهه اقتصاد را اولویت اول بدانیم و كمك كنیم تا این موضوع حل شود.
انتهای پیام

captcha