بازداشت 9 نفر در سودان در پی کشته شدن معترضان
کد خبر: 3831806
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

بازداشت 9 نفر در سودان در پی کشته شدن معترضان

گروه بین‌الملل- سخنگوی شورای موقت نظامی سودان از بازداشت 9 نفر از یک گروه شبه نظامی در ارتباط با کشتار اخیر معترضان در شهرهای خارطوم، «العبید» و «ام درمان» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ شمس‌الدین کباشی امروز، 11 مرداد گفت: بازداشت‌شدگان متعلق به نیروهای موسوم به حمایت سریع (RSF) هستند که متهم به سرکوب و کشتار معترضان در خارطوم، پایتخت سودان هستند.

کباشی همچنین گفت: فرماندار و شورای امنیت ایالت «کردفان شمالی»، در قضیه کشته شدن شش نفر از جمله چهار دانش‌آموز در شهر العبید، پایتخت این ایالت، که روز دوشنبه رخ داد، محاکمه خواهند شد.

روز پنجشنبه، 10 مرداد، نیز کمیته پزشکان جنبش معترضان اعلام کرد که هزاران نفر در اعتراض به کشتار معترضان در العبید، در خیابانهای شهر ام درمان در نزدیکی خارطوم دست به تظاهرات زدند که در جریان آن چهار نفر کشته شدند. 

 یادآور می‌شود، عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز باوجود چند بار برپایی مذاکرات دوجانبه، به خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

captcha