امضای سند توافق طالبان و آمریکا در روزهای آینده
کد خبر: 3831888
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

امضای سند توافق طالبان و آمریکا در روزهای آینده

گروه بین‌الملل ــ رسانه‌های آمریکایی از آمادگی رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج 6 هزار نیروی نظامی ایالات متحده از افغانستان خبر داده و اعلام کردند که احتمال دارد طی روزهای آینده سند توافقی بین این کشور و طالبان به امضا برسد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «روزنامه اطلاعات روز» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک پیام توئیتری نوشت: در صورتی که کارها طبق برنامه پیش برود، توافق با طالبان نهایی خواهد شد.

وی همچنین نوشته است: به دوحه، پایتخت قطر می‌روم، ولی قبل از آن توقفی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان خواهم داشت. در دوحه، اگر طالبان سهم خود را انجام دهد، ما هم سهم خود را انجام خواهیم داد و توافق‌نامه‌ای را که روی آن کار می‌کردیم، نهایی خواهیم کرد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دولت ایالات متحده‌ آمریکا به رهبری دونالد ترامپ آماده خروج شش ‌هزار سرباز از افغانستان است.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از چند مقام آمریکایی اعلام کرده که این آمادگی‌ها براساس یک توافق اولیه میان آمریکا و گروه طالبان صورت گرفته است.

با کاهش شش‌ هزار نفری نیروهای آمریکایی در افغانستان، تعداد این سربازان به 9 ‌هزار نفر خواهد رسید. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در توئیتی مدعی شد: ایالات متحده درباره صلح، جلوگیری از لانه‌ کردن تروریسم بین‌المللی در افغانستان و باز گرداندن نیروها به آمریکا جدی است.

بنابر اعلام رسانه‌های آمریکایی، هشتمین ‌دور گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان در دستور کار خلیل‌زاد قرار دارد. به احتمال زیاد آمریکا با طالبان در روزهای آینده، سندی را براساس توافق به عمل آمده امضا کند که در آن خروج سربازان آمریکایی بخش اصلی این ‌توافق است.

انتهای پیام

captcha