طالبان: آمریکا با خروج نیروهایش از افغانستان موافقت کرد
کد خبر: 3755954
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

طالبان: آمریکا با خروج نیروهایش از افغانستان موافقت کرد

گروه بین‌الملل ــ‌ به گفته یکی از نمایندگان طالبان، در نشست مسئولان آمریکایی با نمایندگان این گروه در قطر، آمریکا با خروج نیروهای خود از افغانستان موافقت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «آریانانیوز» افغانستان؛ یکی از نمایندگان طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: در دیدار نمایندگان گروه طالبان با هیئت شش نفره آمریکا به ریاست زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص این کشور در امور صلح افغانستان که در قطر برگزار شد، آمریکا با خروج نیروهای خود از افغانستان موافقت کرده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: دو طرف در این نشست درباره پایان جنگ 17 ساله آمریکا در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از کشور و حل سایر مسایل به تفاهم رسیدند. البته مذاکرات به صورت تفصیلی انجام نشد و امکان ادامه این روند در آینده وجود دارد.

به گفته این نماینده طالبان، علاوه بر شرط طالبان مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، درباره رهایی زندانیان این گروه، خارج شدن نام برخی از فرماندهان طالبان از لیست سیاه سازمان ملل و ایجاد دفتر سیاسی طالبان در افغانستان، مذاکراتی انجام شده است.

یادآور می‌شود، خلیل‌زاد در سفر خود برای یافتن بهترین توافق بر مبنای مذاکرات به منظور پایان دادن به درگیری افغانستان، چندین دیدار با مسئولان این کشور و طالبان داشته است.

انتهای پیام

captcha