جوانان شجاعت به خرج دهند و تابوی تشریفات سنگین ازدواج را بشکنند
کد خبر: 3831943
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی بیان کرد:

جوانان شجاعت به خرج دهند و تابوی تشریفات سنگین ازدواج را بشکنند

گروه جامعه ــ مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت هفته ازدواج از جوانان خواست شجاعت به خرج دهند و تابوی مراسم و تشریفات سنگین را بشکنند.

جوانان شجاعت به خرج دهند و تابوی مراسم و تشریفات سنگین ازدواج را بشکنندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به همایش روز ملی ازدواج پیامی را ارسال کردند.
 
در این پیام آمده است: امروز سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بسیار متناسب با عنوان مراسم ازدواج آسان است.
 
ازدواجی با مهریه ۵۰۰ درهم و جهیزیه‌‎ای بسیار ساده و ولیمه شام عروسی که با حلوایی که با دست پیامبر اکرم(ص) درست شده بود، صورت گرفت پیام عجیبی دارد. حقیقت این است که طبیعت ازدواج جوانان طبیعت سهل و آسان است. سنگینی‌های ازدواج امروز که گاه افراد توانا یا ناتوان آن را می‌‍سازند ساخته و پرداخته اوهام و خیالات و تشریفات بی‌‎معنا است.
مسابقه در بالا بردن مهریه و تشریفات سنگین جهیزیه و مراسم کمرشکن جشن عقد و عروسی و آن اختلاط‌های پرگناه چیزی نیست که در ذات ازدواج جوانان نهفته باشد و همه اموری است که با دست خودمان آن را فراهم می‌سازیم و هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد بلکه مفاسد سنگین آن روز به روز سنگین‌تر می‌شود.
 
خوب است جوانانی که ازدواج نکرده‌اند سری به پرونده‌های ازدواج جوانان دیگر بزنند و ببینند آنان چه گرفتاری‌هایی برای خودشان ایجاد کرده‌اند. مهریه‌های سنگینی که گاه به زودی به اجرا گذاشته می‌شود و نتیجه آن یا زندان است و یا اقساط سنگین تشریفات ازدواجی که گاه سال‌ها ادای دین آن طول می‌کشد.
 
خوشبختانه گروهی از جوانان در این موارد شجاعانه رفتار کرده و با مهریه ۱۴ سکه و جهیزیه‌ای در حد ضرورت و به جای مراسم، رفتن به سفر مشهد و عتبات را انتخاب و بدین شکل زندگی خود را آغاز می‌کنند.  از همه جوانان تقاضا می‌کنم شجاعت به خرج دهند و تابوی مراسم و تشریفات سنگین را بشکنند و با واقع‌بینی ازدواج را آغاز کنند و به گرفتاری‌های بعد از آن بیندیشند. خداوند به همه آنان توفیق عمل به این توصیه اسلام را بدهد.

انتهای پیام
captcha