زائران دوچرخه‌سوار انگلیسی به مدینه منوره رسیدند
کد خبر: 3832263
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

زائران دوچرخه‌سوار انگلیسی به مدینه منوره رسیدند

گروه بین‌الملل ـ هشت زائر انگلیسی که با دوچرخه به سوی سرزمین وحی حرکت کرده‌اند، پس از عبور از 17 کشور جهان وارد مدینه منوره شدند.

استقبال مردم مدینه از زائران دوچرخه‌سوار انگلیسی

به‌ گزارش ایکنا به‌ نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»؛ هشت زائر دوچرخه‌سوار انگلیسی که به قصد حضور در مراسم حج تمتع امسال، سفر خود را از 17 خردادماه آغاز کرده‌ بودند، دیروز، 12 مردادماه، در زمانی کمتر از دوماه به عربستان سعودی رسیدند.
 
روزنامه «عکاظ» چاپ عربستان در این باره نوشت: این زائران دوچرخه‌سوار بعد از طی مسافت 6500 کیلومتر وارد عربستان شدند و مردم مدینه منوره با خواندن سرود «طَلَعَ البَدرُ عَلَینا» (سرودی که انصار در زمان ورود پیامبر(ص) به مدینه می‌خواندند) و به جا آوردن سجده شکر از آنان استقبال کردند.
 
شبکه ماهواره‌ای «العربیه» نیز اعلام کرد که این زائران دوچرخه‌سوار انگلیسی با عبور از 17 کشور، در کمتر از دوماه خود را به عربستان سعودی رسانده‌اند.
 
«طاهر اختر»، رهبر این گروه، می‌گوید: این یک سفر معنوی است و با وجود مشکلاتی از جمله وضعیت هوا، طوفان، باران، کمبود اکسیژن، مسیر دشوار و وجود حیوانات وحشی، یکی از دلنشین‌ترین سفرهای ما محسوب می‌شود.
 
یادآور می‌شود قرار است که این حجاج انگلیسی پس از مدینه منوره، برای انجام مناسک حج به مکه مکرمه سفر کنند. زائران دوچرخه‌سوار انگلیسی 7 ژوئن 2019 (17 خردادماه) با هدف انجام مناسک حج، از لندن پایتخت انگلیس سفر خود را به سمت مکه مکرمه آغاز کردند. عربستان سعودی روز شنبه 12 مردادماه اعلام کرد که تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر برای انجام مراسم حج وارد این کشور شده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha