بیانیه گام دوم انقلاب با ایفای نقش متعهدانه زنان محقق می‌شود
کد خبر: 3832565
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

بیانیه گام دوم انقلاب با ایفای نقش متعهدانه زنان محقق می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب با ایفای نقش متعهدانه زنان محقق می‌شود، چراکه مدیریت سبک زندگی در دست زنان خانواده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری صبح امروز، 14 مردادماه در نشست مجمع مشورتی زنان استان، گفت: بيانيه راهبردی گام دوم و محورهای تعيين شده در چهل سالگی و آغاز دهه پنجم انقلاب، نشان از درايت و آينده نگری رهبر معظم انقلاب دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: بيانيه گام دوم در واقع يک منشور راهبردی است و تمام آحاد مختلف جامعه، بويژه بانوان كه امروز مورد هدف هجمه‌های دشمن هستند، در تحقق محورهای آن نقش اساسی دارند.

وی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب تنها با ایفای نقش متعهدانه زنان محقق می‌شود، چراکه مدیریت سبک زندگی در دست زنان خانواده است و از همین رو است که دشمن برای ترویج مصرف‌گرایی که نابودکننده اقتصاد است، زنان را هدف قرار داده است.

فاضلی ادامه داد: وقتی مصرف‌گرایی در جامعه رواج یافت، افراد در خرید همیشگی کالاها و خدمات جدید، درگیر می‌شوند؛ در حالی‌که هیچ توجهی به نیاز یا عدم نیاز به این کالا و خدمات نمی‌کنند.

وی افزود: در چنین جامعه‌ای که شعار «خرید و مصرف بیشتر» رواج می‌یابد، مصرف‌گرایی، به ‌نوعی وجهه اجتماعی و نه به یک نیاز ضروری تبدیل می‌شود؛ بلکه گاه به‌عنوان تمایز یک گروه از گروه دیگر یا به‌عنوان بیان یک منزلت اجتماعی خواهد بود. در این جامعه، ارزش‌ها عوض می‌شود و ضدارزش‌ها جای ارزش‌ها را می‌گیرند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های انقلاب، عنوان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های بانوان، حفظ و ترویج عفاف و حجاب است؛ اگر ما نتوانیم همه ارزش‌های انقلاب اسلامی را منتقل کنیم طبیعتاً خطر از بین رفتن انقلاب وجود دارد.

وی اظهار کرد: دشمنان از هر طریقی همانند کوتاه کردن شلوار‌ها و مانتو‌های جلوباز می‌خواهند فرهنگ اسلامی را زیر سؤال ببرند در حالی که جامعه‌ ما یک حکومت اسلامی و تقلید از فرهنگ غرب پذیرفتنی نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه از اجرای تفاهم نامه‌های منعقد شده با بانک مهر در جهت اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در سال جدید خبر داد و بیان کرد: تفاهم نامه‌های دیگری با سازمان صنعت ومعدن، اداره کل راه آهن جنوب شرق و دیگر دستگاه‌های اجرایی منعقد شده که اهداف آن تسهیل شرایط معیشتی زنان است.

انتهای پیام

captcha