تشکیلات خودگردان باید هماهنگی امنیتی با اسرائیل را لغو کند
کد خبر: 3832942
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

تشکیلات خودگردان باید هماهنگی امنیتی با اسرائیل را لغو کند

گروه بین‌الملل ــ نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با بیان اینکه راه سازش با اسرائیل بسته است، گفت: اگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران، در تصمیم خود درباره تغییرات فلسطین جدی است، باید به سمت مردم برود و ساختار فلسطین را بازسازی و آشتی ملی ایجاد کند.

تشکیلات خودگردان باید هماهنگی امنیتی با اسرائیل را لغو کندبه گزارش ایکنا؛ جمعیت دفاع از ملت فلسطین، امروز، 15 مرداد، نشستی رسانه‌ای ـ تخصصی را به منظور بررسی طرح یهودی‌سازی قدس، تصمیم جدید تشکیلات خودگردان و تحولات پیرامونی و داخلی جامعه صهیونیستی، تخریب منازل منطقه «الحمص» و افق آینده فلسطین با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در تهران در محل خبرگزاری قدس برگزار کرد.

ابوشریف در این نشست گفت: سخنانی که اخیراً محمود عباس گفته است نشان از سرخوردگی روند سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل و مسیر صلح برای دیگر کشورهایی دارد که با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند.

وی افزود: موضوعاتی مانند معامله قرن و لغو راهکار فلسطینی ـ اسرائیلی در این میان مطرح است. راهکاری به نام دو کشور در این زمینه وجود ندارد و دادن خودمختاری به فلسطین نیز با شرط تضمین امنیت اسرائیل مطرح شده است.

لغو توافق‌ها با اسرائیل

ابوشریف در ادامه این مطلب اظهار کرد: مسئله شهرک‌سازی و انضمام شهر قدس و جولان به اسرائیل و بسیاری از شهرک‌های کرانه باختری نیز از دیگر موضوعات مطرح در این راستا به شمار می‌روند. محمود عباس با دیدن این موضوعات سرخوردگی خود را اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عباس به عنوان تهدید اعلام کرد که همکاری با رژیم صهیونیستی و توافق‌های میان این دو را لغو خواهد کرد؛ با این حال باید گفت که عباس تاکنون هیچ اقدام عملی در این رابطه انجام نداده و ساز و کاری برای اجرای صحبت‌هایش مطرح نکرده است.

ابوشریف افزود: اگر به تاریخ نگاهی کنیم می‌بینیم که تصمیمی در سال 2018 در مجلس ملی فلسطین گرفته شد که با رژیم صهیونیستی همکاری نشود و توافق‌های امضاشده با اسرائیل همچون توافق اسلو لغو شود که این موضوعات هیچ گاه اجرا نشد.

وی همچنین با اشاره به راه‌های موجود در این باره تأکید کرد: محمود عباس باید توافق‌هایی را که تاکنون با رژیم صهیونیستی داشته لغو کند و از به رسمیت شناختن این رژیم دست بردارد و به خط آزادی و مقاومت بپیوندد. راه دیگر در این باره آن است که همکاری امنیتی با رژیم را به صورت جزئی متوقف کند و به حالت تعلیق درآورد تا شاید این اقدام تهدیدی برای آمریکا، اروپا و کشورهای عربی باشد که به عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی می‌پردازند تا موضع خود را تغییر دهند.

محمود عباس به مقاومت نمی‌پیوندد

ابوشریف ادامه داد: محمود عباس به سمت مقاومت پیش نخواهد آمد، زیرا این موضوع نیازمند لغو همه توافق‌ها با رژیم صهونیستی است. ترجیح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اتخاذ راهکار دوم است؛ یعنی توقف جزئی هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای کشورهای آمریکا، اروپا و کشورهای عربی است تا بدانند مسیر دیگری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط مقاومت بخشی از مردم فلسطین است، افزود: معتقد هستیم که راه سازش با اسرائیل بسته است. همچنین راهکار دو دولت همان طور که سفیر آمریکا تأکید کرده است وجود خارجی ندارد و فقط خودمختاری به فلسطین داده می‌شود که با سیطره اسرائیل بر خاک و دریا همراه است.

ابوشریف از این موضوع یاد کرد که ما پایان خط سازش با اسرائیل را می‌دانستیم و گفت: به غیر از مقاومت در برابر اسرائیل کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل

وی ادامه داد: محمود عباس باید هماهنگی امنیتی با اسرائیل را لغو کند و به سمت امت اسلامی و فلسطین بیاید. این اقدام سبب توقف عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل است. وی باید از همه نیروهای فلسطین که در حال مبارزه با اسرائیل هستند حمایت کند.

ابوشریف به تخریب خانه فلسطینی‌ها در «الحمص» اشاره کرد و گفت: اسرائیل با حمایت نیروهای قدرتمند اقدام به این کار کرده است و هر روز زمین بیشتری را غصب می‌کند و زمینه را برای مهاجرت یهودیان فراهم می‌آورد. از آن سو فلسطینیان را تحت فشار قرار می‌دهد که این سرزمین را ترک کنند و درصدد اشغال بیشتر زمین‌های فلسطین است.

وی بیان کرد: انهدام خانه فلسطینیان همیشه وجود داشته، ولی فرق آن با دفعات گذشته این است که تعداد بسیاری از خانه‌ها در یک روز تخریب شده‌اند و این اقدام رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده راحتی خیال وی است که با حمایت گسترده و بی‌سابقه آمریکا انجام می‌شود که قطعنامه‌های بین‌المللی را نیز نقض کرده است.

ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی، گفت: اگر محمود عباس در تصمیم خود درباره تغییرات فلسطین جدی است، باید به سمت مردم برود و ساختار فلسطین را بازسازی و آشتی ملی ایجاد کند. کارهای زیادی وجود دارد که اگر وی در این باره جدی باشد می‌توان از طریق نوار غزه انجام داد. همچنین، تحقق صحبت‌های عباس نیازمند نهادی خبره است که مسیر آینده مردم فلسطین را تعیین کند.

وی با بیان اینکه اجرای تهدیدها ساده نیست، اظهار کرد: عباس در ابتدا باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، توافق اسلو که منشأ مشکلات فلسطین است و توافق‌هایش با رژیم اسراییل را لغو کند.

سکوت کشورهای عربی

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین یادآور شد: سکوت کشورهای عربی که رابطه خود را با اسرائیل عادی و حتی می‌توان گفت در این راستا هروله می‌کنند و به سمت اسرائیل می‌دوند باید از میان برداشته شود. متاسفانه تشکیلات خودگردان از اتخاذ تصمیم در این باره عاجز است. اجرای سیاست افراط‌گرایی راستگرا در اسرائیل از طرح‌هایی یاد می‌کند که احداث شش واحد مسکونی در کرانه باختری، انضمام این کرانه به اسرائیل و آوارگی مردم فلسطین را در خود جای داده است.

وی گفت: تنها راه مردم فلسطین برای مقابله با رژیم اسرائیل، وحدت است تا راه ارتباط عادی کشورهای عربی با این رژیم را که وظیفه اسلامی و انسانی خود را فراموش کرده‌اند قطع کند. مردم فلسطین و جهان اسلام باید به وحدت دست یابند تا بتوانند مانع فعالیت اسرائیل شوند.

ابوشریف ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده مردم این کشور نیست، ولی نفوذ بسیاری در کرانه باختری دارد. اگر عباس اقدامی انجام ندهد، طرح ملی فلسطین نیز صورت نمی‌گیرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز فعالیت بسیاری در این باره دارد که نماینده تعداد زیادی از مردم این کشور بوده و خطر بزرگی برای رژیم اسرائیل به شمار می‌رود و در حکم بازدارنده است.

بزرگترین آپارتاید

وی گفت: مسئله جمعیت برای صهیونیست‌ها حائز اهمیت است. هم‌اکنون جمعیت فلسطینیان از جمعیت یهودیان بیشتر است. این رژیم بزرگترین آپارتاید در طول تاریخ بوده است و اگر حمایت آمریکا نبود،‌ به عنوان بدترین آپارتاید شناخته می‌شد.

ابوشریف با بیان اینکه مشکل دیگر آمریکاست که رفتاری غیراخلاقی و خارج از محدوده رفتارهای بشری دارد، ادامه داد: کشورهای عربی از اوضاع منطقه راضی نیستند. اردن یکی از این کشورهاست که نسبت به معامله قرن موضع منفی دارد و انجام این اقدام برای وی بار امنیتی و جمعیتی به همراه خواهد داشت که خطرساز خواهد بود.

وی همچنین از سردرگمی کشورهای عربی همچون عربستان و امارات متحده عربی در سیاست‌هایشان یاد کرد و افزود: این کشورها افراد خبره و باتجربه ندارند و تعدادی «پسربچه» سیاست این کشورها را هدایت می‌کنند که بسیار خطرناک است و اگر ادامه پیدا کند،‌ شکست‌های سنگینی را برای آنها به همراه می‌آورد.

دارایی‌های مقاومت فلسطین

ابوشریف از عقلانی‌تر شدن سیاست امارات نسبت به سال‌های گذشته یاد و اظهار کرد: حکام این کشور آگاه‌تر شده‌اند و نسبت به گذشته اوضاع تغییر کرده است.

وی گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضعیف و ناتوان نیست و محور مقاومت و ایران را دارد که در جنگ اقتصادی با قدرت ایستاده است و نشان داد که یک قدرت منطقه‌ای نیست، بلکه قدرتی جهانی است که در برابر آمریکا ایستاده است.

ابوشریف از حزب‌الله لبنان به عنوان دیگر دارایی مقاومت فلسطین یاد کرد و گفت: حزب‌الله مانع بزرگی در برابر تهدیدهای رژیم اسرائیل است. رژیم صهیونیستی از مقاومت می‌ترسد و اقداماتش به دو دلیل است؛ اول اینکه از سوی آمریکا حمایت می‌شود و دوم آنکه ترس از دست دادن فرصت ایجادشده را دارد که معامله قرن در آینده تکرار نشود.

انتهای پیام

captcha