پذیرش دانشکده علوم قرآنی ملایر آغاز شد
کد خبر: 3833407
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴

پذیرش دانشکده علوم قرآنی ملایر آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس آموزش دانشکده علوم قرآنی و حدیث شهرستان ملایر از پذیرش این دانشکده در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا مراجعه حضوری به واحد آموزش این دانشکده در رشته‌ها علوم قرآنی و حدیث شرکت کنند.

پذیرش دانشکده علوم قرآنی ملایر آغاز شدمریم عباسی، کارشناس آموزش دانشکده علوم قرآنی و حدیث ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: در حال حاضر 111 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در این دانشکده شاغل به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بانوان مشغول به تحصیل در این دانشکده از آقایان بیشتر هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 15 نفر در مقطع ارشد، 8 نفر از بانوان و 7 نفر از آقایان و 96 نفر در مقطع کارشناسی به تفکیک 64 بانوان و 32 نفر از آقایان در حال تحصیل هستند.

عباسی افزود: دانشکده علوم قرآنی و حدیث ملایر برای اولین بار در سال تحصیلی 98-99 براساس سوابق تحصیلی 120 نفر دانشجو درمقطع کارشناسی را پذیرش می‌کند و در این میان 60 نفر سهم آقایان و 60 نفر سهم بانوان خواهد بود.

کارشناس آموزش دانشکده علوم قرآنی و حدیث ملایر با اشاره به اینکه 30 درصد پذیرش به صورت روزانه و 30 درصد شبانه است، بیان کرد: یکی از شرایط پذیرش در دانشکده داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید است همچنین متقاضیانی که در رشته‌های نظری مدرک پیش‌دانشگاهی دارند و یا در رشته‌های فنی مقطع کاردانی را گذرانده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

عباسی با اشاره به اینکه پذیرش در سال تحصیلی 98-99 بصورت رایگان است، تصریح کرد: زمان ثبت‌نام از هفته سوم مردادماه الی 6 شهریورماه انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان آموزش سنجش کشور و یا مراجعه به سایت دانشکده علوم قرآنی و حدیث شهرستان ملایر دفترچه راهنما را دریافت کنند.

وی یادآور شد: دانشکده علوم قرآنی ملایر در سال 1373 آغاز به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و از سال 92 در مقطع کارشناسی ارشد نمود و تاکنون 1175نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کارشناس آموزش دانشکده علوم قرآنی و حدیث افزود: تعداد واحدهای درسی در مقطع کارشناسی 135 واحد است.

وی با اشاره به اینکه رشته علوم قرآنی و حدیث در این دانشکده 4 گرایش در مقطع ارشد دارد، اظهار کرد: گرایش‌های مطالعات قرآنی، مطالعات حدیث، تربیت دبیر، تربیت مربی از گرایش‌های این رشته است که دانشجویان پس از گذشت 3 ترم می‌توانند گرایش خود را انتخاب کنند.
انتهای پیام

captcha