فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی؛ مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها
کد خبر: 3834125
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی؛ مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه گفتمان معقول با دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد، افزود: مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی است.

مهمترین رسالت رسانه‌ها؛ فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان عصر روز گذشته، 19 مرداد در نشست خبری با حضور خبرنگاران  در دفتر امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تا مطالبه اجتماعی برای اجرای قانون نباشد قوانین عملیاتی نخواهند شد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید به این موضوع به‌عنوان دغدغه نگاه کنند تا نسبت به قانون تمکین شود که بر این اساس نظامی که خون برای آن ریخته شد مقدس است پس قانون باید در چارچوب قوانین و ضوابط آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید آیینه تمام‌نمای جامعه باشند، افزود: رسانه‌ها باید راه فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی را پی گرفته و آن را تبدیل به گفتمان مناسب کنند زیرا گفتمان معقول در حوزه رسانه‌ها پیگیری نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه چرا مطالبات در هر حوزه‌ای به‌درستی سامان‌دهی نمی‌شود، افزود: اگر رسانه‌ای نتواند مطالبات خود را در جامعه بیان کند چطور می‌توان از جامعه انتظار بیان مطالبات را از راه معقول داشت.

به گفته وی، یکی دیگر از مشکلات موجود عدم سامان‌دهی حوزه خبرنگاران است که ابلاغیه این کارگروه صورت گرفته است‌.

انتهای پیام

captcha