آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است
کد خبر: 3834369
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در سالی گه گذشت، آرایش سیاسی جدیدی شکل گرفت و کم‌کم کشورهای منطقه خلیج فارس متوجه شدند که آمریکا یک کشور پوشالی است و کسی نیست که بتوانند به او تکیه کنند.

آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است

به گزارش ایکنا از قزوین،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که خدای متعال جایزه یک ماه روزه‌داری، عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را در نماز عید فطر قرار داده است، جایزه مناسک حج را نیز در نماز عید قربان قرار داده است.

وی با بیان اینکه تقوا و ذکر از مشترکات نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است، بیان کرد: سفارش شده است که پس از مناسک حج، زیاد به یاد خدا باشید و این به یاد خدا بودن و تقوای الهی عناصر مشترک نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در سال گذشته، یادآور شد: در سالی که گذشت در عرصه علمی دانشمندان ما قله‌های بسیاری را فتح کردند، در عرصه ورزشی جوانان ما پرچم جمهوری اسلامی را بارها به اهتزاز درآوردند و در عرصه نظامی، دفاعی و موشکی شاهد نوآوری‌های بسیاری بودیم که کشور را از گزند دشمنان مصون داشته است.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: در اتحاد و انسجام، برادری و محبت قدم‌های جدی در کشور برداشته شده است و از خدای متعال محبت، دوستی و یگانگی را در این مراسم معنوی درخواست می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سالی گه گذشت، آرایش سیاسی جدیدی شکل گرفت و کم‌کم کشورهای منطقه خلیج فارس متوجه شدند که آمریکا یک کشور پوشالی است و کسی نیست که بتوانند به او تکیه کنند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ایران به‌عنوان قطب و محور در منطقه مطرح شده است و کشورهایی که تاکنون متوجه نبودند، امروز به‌جای آمریکا و کشورهای دیگر خودشان را با ایران مقتدر هماهنگ می‌کنند زیرا می‌دانند که ایران برای آن‌ها امنیت به همراه می‌آورد.

خطیب نماز عید قربان در قزوین افزود: ایران اسلامی است که آینده جهان را رهبری خواهد کرد و زمینه‌ساز امنیت جهانی و درواقع زمینه ظهور منجی عالم بشریت را برای برقراری حکومت عدل و داد فراهم می‌آورد.

وی تأکید کرد: آمریکا و اروپا نیز فهمیدند که با اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید کنار بیایند و این را در قضیه توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌خوبی درک کردند و دریافتند در مقابل اقتدار نظام اسلامی باید تسلیم باشند.

انتهای پیام

captcha