اجرای یک‌هزار برنامه فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه میبد
کد خبر: 3834371
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

اجرای یک‌هزار برنامه فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه میبد

گروه معارف- رییس دانشگاه میبد از اجرای بیش از یک هزار برنامه فرهنگی ویژه دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

اجرای بیش از یک هزار برنامه فرهنگیبه گزارش ایکنا از یزد، عباس کلانتری، رییس دانشگاه میبد 20 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دانشگاه از سال 74 به عنوان مرکز وابسته به دانشگاه یزد با دبیری الهیات فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 88 با ایجاد رشته ایران‌شناسی مرکز آموزش عالی به مجتمع آموزش عالی تبدیل و توسط خیران و مردم و توسعه و ایجاد زیرساخت‌های آن در سال 92 به دانشگاه تبدیل شد.

وی با اشاره به وجود 15 رشته کارشناسی، 14 رشته کارشناسی ارشد و 4 رشته دکتری در دانشگاه میبد گفت: تمام رشته‌های ایجاد شده بنا به نیازهای شهرستان  و استان و یا کشور در این دانشگاه ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه میبد افزود: در سال 92، 11 نفر هیات علمی داشتیم و هم اکنون به 72 نفر رسیده و اول مهرماه سال جاری این تعداد به 80 نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کمبود دانشجو در این دانشگاه وجود ندارد بر تحصیل دانشجویان استان در  دانشگاه‌های سطح استان تاکید کرد و گفت: تحصیل دانشجویان بومی در دانشگاه‌های استان علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را برخانواده‌ها تحمیل نمی‌کند، چالش‌های فرهنگی را برای دانشجویان دختر به وجود نخواهد آورد .

کلانتری افزود: هر چه از داخل استان دانشجو جذب کنیم برای دانشگاه‌ها و خانواده‌ها مفیدتر خواهد بود و در این راستا تلاش شد طرحی ایجاد کنیم در راستای بومی گزینی تا جایی که دانتشجویانی که می‌توانند در دانشگاه‌های استان قبول و به تحصیل مشغول شوند در همین رشته و در استان خود تحصیل کنند و در حال حاضر پیشنهاد طرح داده شده و در حال بررسی است.

رییس دانشگاه میبد با اشاره به اینکه 60 درصد دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های معتبر وارد می‌شوند بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم در رمینه مهارت افزایی دانشجویان نیز تلاش کنیم و خوشبختانه استقبال دانشجویان خوب بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک حقوقی در این دانشگاه گفت: خدمت رسانی به مردم در این کلینیک همچنین کسب تجربه و کارورزی دانشجویان در مقاطع مختلف از اهداف راه اندازی این رشته است که در روزهای آتی در این دانشگاه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

کلانتری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این دانشگاه بیان کرد: در همین راستا 13 پروژه عمرانی در دانشگاه میبد فعال است که بخشی از آنها هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه میبد با اشاره به برگزاری 18 کرسی نظریه پردازی در سال گذشته گفت: برگزاری مسابقات مناظره و کسب رتبه دوم منطقه، اختصاص سه هزار عنوان کتاب به کتابخانه دانشگاه، اجرای بیش از یک هزار برنامه فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در مناسبت‌ها ، یادواره شهدا، تعریف دو ساعت در هفته به عنوان ساعت فرهنگی از  دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام

captcha