آغاز رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن مسابقات سراسری/ آشنایی بیشتر با شانس‌های فینال و نگاهی به غایبان نامدار
کد خبر: 3834629
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

آغاز رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن مسابقات سراسری/ آشنایی بیشتر با شانس‌های فینال و نگاهی به غایبان نامدار

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعدازظهر امروز 22 مردادماه در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز شده و تا روز 26 این ماه ادامه دارد. این مسابقات با حضور 66 حافظ کل قرآن کریم از سراسر کشور برگزار می‌شود.

آغاز رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن مسابقات سراسری / آشنایی بیشتر با شانس‌های فینال و نگاهی به غایبان نامدار

به گزارش ایکنا؛‌ مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعدازظهر روز 22 مردادماه در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز می‌شود تا با آغاز شدن رقابت‌های این رشته که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین رشته‌های مسابقات است شاهد اوج‌گیری مرحله مقدماتی باشیم.

مسابقات این رشته تا نوبت صبح روز شنبه 26 مردادماه ادامه دارد و پس از آن مسابقات در رشته قرائت تحقیق، که آخرین رشته این مسابقات است،‌ آغاز می‌شود.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم مجموعاً 66 نفر حضور دارد که از این تعداد بیشترین سهمیه حضور را به ترتیب استان‌های تهران و خراسان رضوی با هفت و شش نماینده در اختیار دارند.

با وجود اینکه هنوز در مورد تعداد فینالیست‌های این دوره از مسابقات حرفی به میان نیامده است، پیش‌بینی می‌شود بین 10 تا 15 نفر در فینال رشته حفظ کل قرآن کریم، که اوایل مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، حضور یابند. سال گذشته 13 نفر در فینال مسابقات حضور داشته‌اند که از بین آنها امسال 10 نفر در کشوری حضور دارند و امسال نیز از شانس‌های اصلی حضور در فینال هستند.

این افراد که بسیاری از آنها رتبه‌دار مسابقات بین‌المللی هستند شامل «رضا گلشاهی»، «محمود نوروزی»، «نوید رزمجو»، «محمدرسول تکبیری»، «سعید شاهرخی»، «ابوذر کرمی»، «حسین درستکار»،‌ «محمدعلی شریعتی»، «علیرضا سامری» و «محمدجواد دلفانی» هستند.

علاوه بر این افراد که از شانس‌های اصلی حضور در فینال مسابقات هستند، می‌توان به افراد دیگری همچون «محمدحسین بهزادفر»، «محمدرضا احمدی»، «مجتبی علیرضالو»، «رضا حسنی»، «احمد معتمدی»، «محمدرضا جاهدی‌نیا»،‌ «سعید علی‌اکبری» و «پیمان ایازی» اشاره کرد. همچنین از جمله چهره‌های مطرحی که در این دوره از مسابقات حضور ندارند می‌توان افرادی را همچون «محمد خاکپور»، «محمدعلی اسلامی»، «علیرضا فیضی» و ... نام برد؛ افرادی که مطمئناً حضور آن‌ها در مسابقات می‌توانست رقابت در این رشته را گرم‌تر از همیشه کند.

یادآور می‌شود مرحله مقدماتی چهل دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز 10 مردادماه در شهر قم آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. برگزیدگان این مرحله که به صورت ضبط تلویزیونی برگزار می‌شود، به مرحله نهایی راه می‌یابند که اوایل مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

captcha