جنگ 33 روزه علیه لبنان، تصمیمی آمریکایی بود
کد خبر: 3835282
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
سیدحسن نصرالله:

جنگ 33 روزه علیه لبنان، تصمیمی آمریکایی بود

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این که جنگ 33 روزه علیه لبنان، تصمیمی آمریکایی بود، گفت: هدف از این جنگ تشکیل خاورمیانه جدید و تلاشی برای تکمیل تجاوز آمریکا به افغانستان و عراق بود.

جنگ 33 روزه علیه لبنان، تصمیمی آمریکایی بود
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المنار»؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر امروز، 25 مردادماه، از طریق ویدئو کنفرانس در جشنواره پیروزی بزرگ موسوم به «النصر و الکرامه»(پیروزی و شرافت) در سیزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی و شکست ارتش رژیم صهیونیستی با مردم لبنان سخن گفت.

وی در این مراسم که در مربع رویارویی و ایستادگی (بنت جبیل، عیناته، مارون الراس و عیترون) در جنوب لبنان برگزار شد، پیروزی بر دشمن اسرائیلی در سال 2006 میلادی را تبریک گفت و اظهار کرد: زیبایی این مناسبت امسال به خاطر این است که میان دو عید قربان و غدیر قرار گرفته است.

سیدحسن نصرالله گفت: تمامی مناطق جنوب لبنان در روزهای گذشته در امنیت و آرامش و بدون هیچ گونه نگرانی، ترس و حمله بود و وضعیت عمرانی بزرگی که در جنوب شاهد هستیم با تلاش مردم و اموال مهاجرانی که در معرض جنگ بی‌امان آمریکا و اسرائیل قرار دارند، صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این حضور در جنوب بیانگر اطمینان و اعتماد مردم به توانایی برای جلوگیری از دشمن اسرائیلی است و این نعمت را باید قدر بدانیم و از آن محافظت کنیم.

سیدحسن نصرالله بیان کرد: این امنیت رایگان محقق نشده است، بلکه با تلاش و کوشش 24 ساعته صورت گرفته و این نعمتی است که باید خداوند متعال را به خاطر آن آن شکر و از آن محافظت کنیم.

وی با اشاره به این که  امنیت و قدرت بازدارنده امروز که مردم آن را احساس می‌کنند، در نتیجه جهاد و خستگی و فداکاری به دست آمده، گفت: زمانی که از موازنه قدرت و بازدارندگی و مقابله با دشمن و ترس آن از مقاومت و حمله به لبنان سخن می‌گوییم، این مسئله با خطابه گفتن‌ها و شعارها محقق نمی‌شود.

سیدحسن نصرالله در ادامه اظهار کرد: جنگ 33 روزه علیه لبنان، تصمیمی آمریکایی بود و اسرائیل تنها ابزاری در این زمینه بود که هدف از این جنگ تشکیل خاورمیانه جدید و تلاشی برای تکمیل تجاوز آمریکا به افغانستان و عراق بود.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: قرار بود اسرائیل در روز اول و بعد از به اسارت گرفتن سربازهای اسرائیلی‌، به این مسئله واکنش نشان دهد، اما آمریکا آن را به جنگ تبدیل کرد و خواستار ادامه آن شد.
 
وی اضافه کرد: هدف از این جنگ، نابودی مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین، سرنگونی دولت «بشار اسد» در سوریه و محاصره ایران بود و اگر این پروژه موفق می‌شود، منجر به تسلط آمریکا بر منطقه ما می‌شد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: تنها دلیلی که باعث شد که جنگ علیه مقاومت در لبنان متوقف شود، این بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که در این جنگ شکست خورده‌اند، این در حالی است که بولتون در جریان جنگ 33 روزه به یک مسئول عربی گفته بود که خودتان را خسته نکنید، زیرا این جنگ تا نابودی مقاومت یا خلع سلاح آن ادامه خواهد یافت، اما در آستانه پایان جنگ یک نماینده اسرائیلی آمد و خواهان توقف جنگ به هر قیمتی شد.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد: جنگ متوقف شد، زیرا اسرائیل ناتوان بود و شکست خورد و مردم ما قوی، ثابت قدم و صبور بودند و در حقیقت تنها چیزی که جنگ را متوقف کرد، قدرت لبنان و مقاومت بود و هرگز کسی در دنیا نمی‌تواند بر ما منت بگذارد که توانست جنگ را در 14 آگوست 2006 میلادی متوقف کرد.

وی در ادامه سخنان خود به توانمندی‌های امروز مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت: آنچه مقاومت امروز در اختیار دارد قابل قیاس با آنچه که در جنگ ۳۳ روزه داشت، نیست.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این که اگر معادله ارتش، مردم و مقاومت نبود، پروژه خاورمیانه جدید ساقط نمی‌شد، گفت: امروز ما قوی هستیم و قوی‌تر خواهیم شد و من در این جا به موضع شجاعانه «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان اشاره می‌کنم که گفت، اگر جنگ تکرار شود ما پیروزی جدیدی رقم می‌زنیم و با اتخاذ چنین مواضعی دشمنان نخواهند توانست مطلقا ما را شکست دهند.

وی در ادامه پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه را نصرتی از جانب ذات حق تعالی و گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اصرار داشت که «بنت جبیل» در جنوب لبنان را اشغال کند تا بگوید اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر نیست اما شکست خورد و در حقیقت، اعتقاد به این که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، به فضل شهدا و مجاهدان مربع مقاومت و بنت جبیل تقویت شد.

سیدحسن نصرالله گفت: مقاومت از تجربه جنگ 33 روزه به ویژه در مربع پایداری (بنت جبیل، عیناته، مارون الراس و عیترون) استفاده کرد و یک استراتژی نظامی برای دفاع از شهرها و روستاها تعریف کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: پس از جنگ 33 روزه امروز همگان به قدرت مقاومت اذعان دارند و مهم‌تر از آن نگاه دشمن به ماست و آن‌چه مقاومت و در رأس آن حزب‌الله لبنان توانسته است تحمیل کند.
 
سید حسن نصرالله،  مقامات رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت تکرار جنگ ۳۳ روزه، همه مناطق جنوب لبنان به بنت‌جبیل تبدیل خواهد شد.

وی گفت: جنگ تموز سال 2006 میلادی با هدف نابودی حزب‌الله آغاز شد، اما نه‌ تنها این هدف محقق نشد بلکه حزب‌الله به قدرتی تبدیل شد که امروز حضور منطقه‌ای دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه صهیونیست‌ها را خطاب قرار داد و گفت: «اگر بار دیگر وارد لبنان شوید، شاهد پخش مستقیم نابودی تیپ‌های ارتش خود خواهید بود».

وی گفت: حزب‌الله در سومین روز جنگ ۳۳ روزه توانست با موشک، ناوچه ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «ساعر ۵» را در ساحل لبنان هدف قرار دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که اسرائیل باید مسئولیت هرگونه تجاوزگری و حمله‌ای را بپذیرید، بیان کرد: امروز سؤالی که نزد اشغالگران صهیونیست مطرح است این که آیا اسرائیل در جنگ دیگری علیه لبنان پیروز خواهد شد؟ این در حالی است که آن‌ها تلاش می‌کنند که مفهوم جدیدی برای پیروزی ایجاد کنند تا از این طریق ساکنان سرزمین‌های اشغالی را قانع کنند.

سید حسن نصرالله گفت:حزب‌الله به اینکه بخشی از محور مقاومت است، افتخار می‌کند؛ چرا که این محور از جنگ ممانعت می‌کند نه اینکه منطقه را به سمت جنگ سوق دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: جبهه مقاومت امروز از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، ایران و یمن کشیده شده و حتی جنبش‌ها و نیروهای پویایی سیاسی در بحرین، تونس، منطقه و سراسر جهان را نیز شامل می‌شود.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این که دشمن اسرائیلی هرگز قادر به مقابله با مقاومت نیست، گفت: دلیل آنچه امروز در کرانه باختری و نوار غزه می‌گذرد، حضور نسل فلسطین و مقاومت در صحنه است و باید تأکید کنیم که آینده از آن جوانان کرانه باختری است.

وی اظهار کرد: با جنگ 33 روزه خواستند که مقاومت را نابود کنند، اما در طول این سال‌ها و به فضل خون‌ها و اشک‌هایی که ریخته شد، جبهه بزرگی از مقاومت پدید آمده که باید آن را مقاومت حقیقی و صادقانه بنامیم.

نصرالله با تأکید بر این که اسرائیل دیگر به لبنان تجاوز نخواهد کرد، گفت: اسرائیل اکنون تنها فقط از حزب‌الله نمی‌ترسد، بلکه آن‌ها به این باور رسیده‌اند که جنگ جدید بر لبنان منطقه را منفجر می‌کند و محور مقاومت مانع از سیطره مجدد آمریکا بر عراق، حمله به یمن و تجاوز به خاک سوریه خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، هزینه مقاومت و پایداری را به مراتب کمتر از تسلیم‌شدن و چانه‌زنی دانست و گفت: در مقاومت زمین،  آینده، نفت و حاکمیت برای ما باقی می‌ماند، اما در تسلیم‌شدن همه چیز را از گرفته می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت نظامی و شجاعت است و دلیل آن ساقط کردن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس و توقیف کشتی انگلیسی است.

نصرالله به اشاره به این که نتانیاهو، عربستان و برخی رژیم‌های خلیج فارس به دنبال جنگ در منطقه هستند، گفت: دشمنان باید بدانند که جنگ علیه ایران یعنی جنگ علیه محور مقاومت و به معنای این است که تمامی منطقه شعله‌ور خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان از شرکت‌کنندگان در جشنواره پیروزی جنگ 33 روزه تشکر کرد و گفت: این حضور بخشی از نبرد و جنگ علیه دشمن است و پیامی است که باید آن را به دشمن رساند.
 
انتهای پیام
captcha