واقعه غدیر تفکری است که تا پایان هستی می‌جوشد
کد خبر: 3835437
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش:

واقعه غدیر تفکری است که تا پایان هستی می‌جوشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام حسین عزیزی گفت: رخداد غدیر در ذی‌الحجه سال دهم هجرت تنها یک حادثه تاریخی و یا نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام حسین عزیزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش، 25 مردادماه قبل از ایراد خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت فرارسیدن سالروز عید غدیرخم، گفت: رخداد غدیر در ذی‌الحجه سال دهم هجرت تنها یک حادثه تاریخی و یا نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد.
وی با بیان اینکه غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند است با اشاره به اهمیت واقعه تاریخی غدیر، افزود: غدیر نه تاریخ است، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه غدیر ولایت است. پیشوند غدیر رسالت است و پسوند آن ولایت و امامت؛ غدیر عیدالله اکبر است.
وی با بیان اینکه غدیر خنثی‌کننده توطئه بوده، هست و خواهد بود، اظهار کرد: آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در آن برهه حساس حفظ کند، تعیین جانشینی پیامبر(ص) و اعلان رسمی آن بود. لذا، غدیر خم منافقان را فلج کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش گفت: در عصر ما نیز غدیری رخ داد و حضرت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند. اما، این غدیر با غدیر سال دهم هجرت فرق دارد و فرقش هم در امت است. امت آن روز بعد از رحلت جانسوز پیامبر(ص) که هنوز آب غسل کفن ایشان خشک نشده بود، عهدشکنی کردند؛ ولی امت امروز نه تنها عهدشکنی نکردند بلکه با توجه به اعمال تمام تحریم‌ها از سوی شیاطین عالم، روزبه‌روز ارادتشان به مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام و شهدا بیشتر شده و برای حفظ همه ارزش‌ها به قیمت جان هزینه می‌کنند.
همچنین در این مراسم مسعود مجیدی، آزاده هشت سال دفاع مقدس به‌‌مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور عزیزمان ایران، طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران مرهون خون‌های به ناحق ریخته شده شهدا و رنج و شکنجه آزادگان، رزمندگان و جانبازانی است که هنوز بعد از گذشت چندین سال همچنان بر روی تخت بیمارستان بستری هستند و یا بر روی ویلچرها نشسته‌اند.
وی افزود: در همه جنگ‌ها و اختلاف‌هایی که از جنگ جهانی اول تا به الآن بوده؛ تفکر یک سرباز در هنگام اسارت، انتحاری یا فرار بوده است؛ ولی آزادگان و غیورمردان میهن عزیزمان ایران در هنگام اسارت به دور از این دو مورد بوده و صبر را پیشه کار خود قرار می‌دهند.
این آزاده قهرمان یادآور شد: امروز، بنده به نمایندگی از تمامی آزادگان و ایثارگران کشور این ادعا را دارم که همه ما از عمل خود راضی هستیم و همیشه پشتیبان ولایت و پیرو خط مقدم تمام مرزهای سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و نظامی هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که سرزمین‌های اسلامی مورد ظلم و ستم ظالمان و دشمنان قسم خورده اسلام قرار گیرند.
اهمیت واقعه غدیر در سخنان رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش
همچنین در بین صلاتین نماز جمعه از مسعود مجیدی که به‌مدت شش سال در اسارت دشمن بعثی بوده و مفتخر به ۵۰% جانبازی در راه دفاع از کیان پاک ایران اسلامی است، به پاس سال‌ها استقامت و تحمل صدمات ناشی از اسارت با اعطای لوح تقدیر از سوی امام جمعه، فرماندار و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان املش تجلیل شد.
الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام
captcha