اپراتورها و شركت‌های دانش‌بنیان وزارت ارتباطات برای ترویج نماز به‌كارگیری می‌شوند
کد خبر: 3835784
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

اپراتورها و شركت‌های دانش‌بنیان وزارت ارتباطات برای ترویج نماز به‌كارگیری می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری این ستاد با اداره‌كل ارتباطات و فناوری استان خبر داد و گفت:‌ در این راستا قرار شده كه اپراتورها و شركت‌های دانش‌بنیان ذیل اداره‌كل ارتباطات و فناوری برای ترویج نماز به‌كارگیری شوند.

حجت‌الاسلام شریف حسینی، معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با ایكنا، با اشاره به فعالیت‌های این ستاد، گفت: ستاد اقامه نماز كشور هر ساله توافق‌نامه‌ای با تمام وزارتخانه‌ها امضا می‌كند كه یك طرف قرارداد وزیر یا نماینده ایشان و یك طرف حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور و طرف دیگر رضایی، نماینده رئیس جمهور در امر نماز است.

وی افزود: در این توافق‌نامه‌ها خط سیر كلی برنامه‌های اقامه نماز وزارتخانه‌ها مشخص می‌شود و ستادهای اقامه نماز استانی هم پیگیری می‌كنند تا این برنامه‌ها تا آخرین سطحی كه ادارات در شهرستان‌ها و شهرها وجود دارند، اجرایی شوند.

حسینی اظهار كرد:‌ در همین راستا اخیراً نشستی با اداره‌كل ارتباطات و فناوری استان فارس برگزار كردیم كه وزارت ارتباطات نهاد بالادستی آن و اداراتی مانند شركت ارتباطات زیرساخت، شركت پست بانك، اداره‌كل پست استان، مركز تنظیم مقررات رادیویی زیر مجموعه این اداره‌كل محسوب می‌شوند.

مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز فارس گفت: در این نشست مفاد مختلف توافق‌نامه سال 98 مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد كه یك تفاهم‌نامه استانی میان این دستگاه‌ها و ستاد اقامه نماز استان منعقد شود كه اصل را سند بالادستی توافقنامه وزارتخانه‌ای قرار دهیم و علاوه بر آن هم برنامه‌های ابتكاری و نوآورانه‌ای كه دستگاه‌ها می‌خواهند برای نماز داشته باشند، برگزار كنند.

وی یادآور شد: مدیركل ارتباطات و فناوری استان نیز در این نشست حضور داشت و قول مساعد داد كه با همه مدیران مجموعه وزارت ارتباطات مطرح كنند تا برنامه‌های اقامه نماز را با جدیت و قوت بیشتری دنبال و حمایت كنند.

حسینی بیان كرد:‌ در این نشست بنا شد امكاناتی كه در اختیار ادارات زیر مجموعه وزارت ارتباطات قرار دارد از جمله اپراتورها و شركت‌های دانش‌بنیانی كه ذیل آن فعالیت می‌كنند، برای ترویج نماز به‌كارگیری شوند تا بتوانیم در عرصه اقامه نماز برنامه‌های جدید و ابتكاری در سطح استان داشته باشیم و بعد آن را در كشور گسترش دهیم.

اجرای برنامه‌های اقامه نماز برای فرزندان كاركنان

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز فارس اضافه كرد: همچنین بنا شد چون اجلاس سراسری نماز در سال جاری با موضوع نماز، دانش‌آموز و مدرسه برگزار می‌شود، برنامه‌های ویژه‌ای برای فرزندان كاركنان اداره‌كل ارتباطات كه دانش‌آموز هستند به تفكیك دختر و پسر و مادران برنامه‌هایی برگزار شود كه منابع آموزشی آن توسط ستاد اقامه نماز استان فراهم خواهد شد و بقیه امور اجرایی نیز به عهده ادارات مربوطه خواهد بود.

وی با بیان اینكه نهضت مسجدسازی در توافق‌نامه تمام ادارات اضافه شده است، گفت: چون مشاركت در این نهضت از همه ادارات خواسته شده است، قرار شد تا اداره‌كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز طرحی در این راستا داشته باشد تا مشاركت كاركنان خود را در این امر میسر سازد.

انتهای پیام

captcha