درخواست 6 نهاد حقوق بشری برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین
کد خبر: 3836837
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

درخواست 6 نهاد حقوق بشری برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین

گروه بین‌الملل ـ رؤسای 6 نهاد حقوق بشری با امضای طوماری، اقدام فوری و سریع برای آزادی صدها زندانی اندیشه و سیاسی که در زندان‌های رژیم بحرین اعتصاب غذا کرده‎‌اند را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای «lualuatv.com؛ سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر، مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین، مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج»، مرکز حقوق بشر بحرین، سازمان بحرینی ـ اروپایی حقوق بشر و مؤسسه حقوق بشر بحرین از جمله نهادهای امضاکننده این طومار هستند.

این نهادهای حقوق بشری در این طومار بر ضرورت آزادی زندانیان اندیشه، توقف شکنجه و رفتار تحقیرآمیز، اجازه به بیماران و آسیب‌دیدگان برای درمان و توقف محاکمه‌های سیاسی فاقد معیارهای عدالت تأکید و از مقامات بحرین خواستند که کودکان، زنان، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را فوری آزاد کنند و زمینه آزادی دانش‌آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیل را فراهم کنند.

از روز یکشنبه، 27 مردادماه، صدها زندانی اندیشه در بحرین در اعتراض به بدرفتاری، شرایط سخت و غیرانسانی در زندان‌های این کشور برای جلب توجه جهانیان و جامعه بین‌المللی و نهادهای مربوطه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این در حالی است که مسئولان دو زندان «جو» و «الحوض الجاف» در بحرین ضمن بی‌توجهی به خواسته‌های زندانیان سیاسی، آن‌ها را تحت فشار بیشتر قرار می‌دهند و تهدید می‌کنند که رفتار بدتری با آنها صورت خواهد گرفت. 

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است برخی زندانیان اعتصاب کننده از دیدار با خانواده‌های خود و خرید مایحتاج بهداشتی و نظافتی محروم شده‌اند، در صورتی که تنها مایحتاجی که اجازه خرید آن را دارند مربوط به نظافت است و همچنین به جای اینکه خواسته‌هایشان محقق شود، فشار بیشتری به آنها وارد می‌آید. 

انتهای پیام
captcha