شناخت نقاط قوت و ضعف دو طرف پیش از ازدواج ضروری است
کد خبر: 3837136
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

شناخت نقاط قوت و ضعف دو طرف پیش از ازدواج ضروری است

گروه اجتماعی ــ یک مشاور خانواده گفت: لازم است پیش از ازدواج نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های دو طرف شناخته شود و تحلیل شخصیت خود به‌عنوان سوژه ازدواج ضرورت دارد و نباید به‌صرف رفتار ظاهری بسنده کرد.

شناخت نقاط قوت و ضعف دو طرف پیش از ازدواج ضروری است

به گزارش ایکنا از قزوین، محمد مرادی بگلویی در دومین کارگاه آموزشی زندگی و راه‌های شناخت همسر که در سازمان بسیج رسانه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زندگی زناشویی در اوایل ازدواج پر از گردنه و پیچ‌وخم است و چالش‌های مختلفی وجود دارد ازاین‌رو مهارت یافتن برای زندگی مشترک دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: باید نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های دوطرف پیش از ازدواج شناخته شود و تحلیل شخصیت خود به‌عنوان سوژه ازدواج ضرورت دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در پرسش از من چه کسی هستم باید ویژگی‌های ظاهری، جذابیت فرد، نوع شخصیت و ویژگی‌های بارز و نقاط ضعف و قوت موردبررسی قرار گرفته و در مقابل، فرد مورد نظر برای ازدواج نیز متناسب با این ویژگی‌ها مورد سنجش و انتخاب قرار گیرد.

وی افزود: در شناخت شخصیت و ویژگی‌ها نباید به‌صرف ظاهر اکتفا کرد، چراکه شخصیت‌هایی به‌عنوان شخصیت مرزی وجود دارند که در آن افراد در ظاهر دارای رفتار و برخورد مطلوب هستند اما درواقع دارای اختلالات روانی هستند.

این مشاور ازدواج و سلامت روان و جامعه خاطرنشان کرد: بررسی اعتقادات، اخلاق، توانایی در مهارت‌های زندگی، رفتارهای عاطفی و هیجانی، چگونه بودن و توانایی در به فعلیت رساندن خواسته‌ها در زندگی مشترک و همچنین دلایل درست و غلط در هدف از ازدواج ضروری است.

وی افزود: در نظر داشتن زمان مناسب برای ازدواج ازنظر بلوغ سنی و سایر زمینه‌ها پیش از ازدواج دارای اهمیت است و باید مدنظر قرار گیرد.

مرادی گفت: اگر شرایط ازدواج لحاظ نشود، می‌تواند به‌عنوان یک آسیب مطرح شود، ازاین‌رو باید پیش از ازدواج شرایط افراد و توانایی‌های آن‌ها در اداره زندگی مشترک بررسی شود.

وی در پایان بیان کرد: لازم است حوزه انتظارات و ویژگی‌های روانی زن و مرد توسط یکدیگر شناخته شود و در میزان و نوع انتظار از طرف مقابل لحاظ شود.

انتهای پیام

منبع: صبح قزوین

captcha