آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد البرز از محل موقوفات
کد خبر: 3837565
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد البرز از محل موقوفات

گروه اجتماعی ــ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز و به مناسبت عید سعید غدیر مقدمات آزادسازی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد این استان از محل موقوفات و کمک خیرین فراهم شد.

آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد البرز از محل موقوفات

حجت‌الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: باتوجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی منسجمی در سراسر کشور انجام شد تا به مناسبت عید ولایت تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

وی افزود: با اجرای این طرح ۲۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که از سال ۹۰ با مبلغ کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال در زندان گرفتار شده بودند و خانواده آن‌ها نان‌آوری نداشتند، آزاد می‌شوند.

قبادی اجرای این طرح را در راستای تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین و تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در این راستا ۲۸۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر بیست میلیارد ریال در سراسر کشور آزاد می‌شوند که میزان بدهی ۱۴ زندانی البرزی به یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه آزادسازی این زندانیان برای برگشت به آغوش خانواده تا دو یا سه روز آینده انجام می‌شود، افزود: این میزان بدهی از محل موقوفات منطبق، کمک متولیان و خیرین، تامین و پرداخت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از همکاری گسترده با اداره کل امور زندان‌های استان البرز خبرداد و گفت: همکاری این دو نهاد در حوزه‌های مختلف به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی به واسطه استفاده از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه و موقوفات استان ادامه پیدا خواهد کرد و در این خصوص مقدمات نوشتن یک تفاهم‌نامه همکاری فراهم شده است.

این مسئول بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در راستای تقویت همکاری فی‌مابین دو نهاد در دستور کار قرار گرفته، برگزاری دوره‌های آموزشی و نشستهای تخصصی در کنار بقاع متبرکه استان برای خانواده زندانیان، زوج‌های جوان، افراد و جوانان در معرض خطر و ابتلا به آسیب‌های اجتماعی و... خواهد بود.

وی در پایان از همت، تلاش و همکاری همه کسانی‌که در این امر نیک و خداپسندانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را یاری کرده‌اند قدردانی کرد.
انتهای پیام

captcha