شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تا 10 روز آینده برگزار می‌شود
کد خبر: 3837905
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
بعد از 9 ماه وقفه؛

شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تا 10 روز آینده برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داد: به‌زودی هماهنگی‌های لازم را با دفتر امام‌جمعه و استانداری قزوین خواهیم داشت تا نهایتاً در 10 روز آینده شورای فرهنگ عمومی در سطح استان برگزار شود.

شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تا 10 روز آینده برگزار می‌شود

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با ایکنا از قزوین اظهار کرد: در نخستین حضور خود در دفتر آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خصوص مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت توضیحاتی را ارائه کرده و به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی خواست در اولین فرصت این جلسات برگزار شود.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد این جلسات را برگزار کنیم ازاین‌رو در اولین برنامه‌های خود جلسات هماهنگی در این خصوص را با مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم تا شورای فرهنگ عمومی در اولین فرصت برگزار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در حقیقت پیگیر برگزاری سه جلسه شورای فرهنگ عمومی، شورای توسعه قرآنی و شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری بهتر و هر چه زودتر آن انجام شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین روز گذشته جلساتی با روسای ادارات شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم تا شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز سامانی پیدا کند و آن جلسات در سطح شهرستان‌های نیز تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: اگر یک تقویم اجرایی مدون و دستور جلسات کاربردی برای شورای فرهنگ عمومی تدوین کنیم و ضمانت اجرایی لازم را هم برای مصوبات آن نیز داشته باشیم، می‌توانیم این شورا را به شورایی تأثیرگذار در حوزه فرهنگ تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی بر ای این موضوع داریم با همفکری همه نهادهای عضو دستورالعمل آن را تهیه می‌کنیم تا دستور جلسات براساس آن به‌پیش برود، بیان کرد: تلاش می‌کنیم دبیرخانه اجرایی فعال و پویا که پیگیری‌کننده مصوبات باشد را هم فعال کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: دبیرخانه این شورا در کنار همکاری استانداری قزوین برای اجرایی کردن مصوبات تلاش خواهد کرد تا آثار آن را در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی اعلام کرد: از هم‌اکنون در تلاش هستیم تا برنامه‌ای را در 14 آبان که به نام روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است داشته باشیم و در حضور همه شوراهای فرهنگ عمومی استان از اعضای فعال و شوراهای برتر استان تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: به‌زودی هماهنگی‌های لازم را با دفتر امام‌جمعه و استانداری قزوین خواهیم داشت تا نهایت 10 روز آینده این شورا در سطح استان برگزار شود.

انتهای پیام

captcha