وعده‌ای که عملی شد/ آزادی ۳۰ زندانی در همدان
کد خبر: 3838141
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

وعده‌ای که عملی شد/ آزادی ۳۰ زندانی در همدان

گروه اجتماعی ــ مدیر عامل ستاد دیه همدان گفت: این مجموعه مقرر کرد تا امسال همزمان با دهه ولایت، زمینه آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد با مجموع بدهی ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان را فراهم آورد که این مهم اجرایی شد.

وعده‌ای که عملی شد/ آزادی 30 زندانی در همدانیدالله روحانی‌منش، مدیر عامل ستاد دیه استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، بیان کرد: این مجموعه مقرر کرد تا امسال همزمان با دهه ولایت، تا با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی استان، زمینه آزادی 30 زندانی جرایم غیر عمد را فراهم آورد.

وی افزود: در همین راستا این مجموعه با ارتباط‌گیری، تعامل و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه قضایی، اجرایی و مؤسسات خیریه اقدامات سازنده‌ای در جذب کمک‌های خیران در راستای مشاوره به طرفین دعوا، اخذ گذشت از شکات، پرداخت تسهیلات و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مساعدت و همکاری به عمل آورده است.

روحانی ‌منش ادامه داد: در همین راستا طی اقدامات صورت گرفته، 30 زندانی با جرایم غیر عمد با مجموع بدهی 2 میلیارد و 670 میلیون تومان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه این 20 زندانی، از میان زندانیان با بدهی کم، اهل سادات و پیرمرد و جوان بودن انتخاب شدند، ادامه داد: 40 درصد از هزینه مجموع بدهی با گذشت شکات و مابقی نیز از طریق کمک‌های بلاعوض و وام‌های پرداختی از سوی بانک‌های عامل و ... تأمین شد.

روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 260 زندانی با جرایم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد، گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری، 127 نفر با مجموع بدهی 20 میلیارد و 970 میلیون تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر ستاد دیه استان با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد گرفتار در بند را به شماره حساب‌های ستاد دیه نزد سیبای بانک ملی 0106329555001 و حساب جام بانک ملت 2030303037 واریز کنند، گفت: با اقدامات خیرخواهانه می‌توان زندگی بسیاری از انسان‌ها را از نابودی نجات داد.

انتهای پیام

captcha