حسینیه ایران؛ میزبان ۷۰۰ پیرغلام و خادم حسینی
کد خبر: 3838205
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

حسینیه ایران؛ میزبان ۷۰۰ پیرغلام و خادم حسینی

گروه اجتماعی ــ دبیر استانی هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از حضور ۷۰۰ پیرغلام و خادم حسینی از ۳۱ استان کشور و نمایندگانی از ۲۲ کشور جهان خبر داد.

حسینیه ایران؛ میزبان 700 پیرغلام و خادم حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، دبیر استانی هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، امروز، 6 شهریورماه در آیین افتتاحیه این اجلاس در شهرستان میبد، اظهار کرد: استان یزد دیار صلح و گفت‌وگو و حسینیه بزرگ ایران پذیرای قدوم پر خیر و برکت غلامان و خادمان حسینی است.

وی ادامه داد: استان یزد، دیار قنات، قنوت و قناعت و حسینیه ایران افتخار دارد در آستانه ماه محرم میزبان دلدادگان به ساحت مقدس و نورانی نور هدایت و کشتی نجات سید و سالار شهیدان است.

ترحمی افزود: یزد جهانی آرمیده در دل کویر، سرزمینی است که پیشینه چندین هزار ساله به درازای تاریخ و بلندای استقامت انسان دارد که هم اکنون شور و نوای حسینی در جای جای این شهر آکنده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: در آغازین ساعات شروع به کار هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی و در هفته دولت که مزین به نام شهدای گرانقدر شهیدان رجایی و باهنر با افتخار اعلام کنم هفدهمین اجلاس با شعار فرهنگ حسینی الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی با شرکت 700 نفر از پیرغلامان و خادمان حسینی از 31 استان کشور و نمایندگانی از 22 کشور جهان و با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرستان میبد شهر جهانی زیلو آغاز به کار می‌کند.

دبیر استانی هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران، از حضور برادرانی از اهل سنت، مسیحیان و زرتشتیان در این اجلاس خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این اجلاس فردا شب در میدان امیرچقماق یزد برگزار می‌شود که از همه مردم برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

انتهای پیام

captcha