سفر خبرنگاران خارجی به منطقه مرزی کشمیر در پاکستان
کد خبر: 3838589
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

سفر خبرنگاران خارجی به منطقه مرزی کشمیر در پاکستان

گروه‌بین‌الملل – ارتش پاکستان گروهی از خبرنگاران خارجی را برای بررسی اوضاع، به منطقه مرزی بین کشمیر پاکستان و هند برد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، روز گذشته (پنج‌شنبه) گروهی از خبرنگاران به خط کنترل مرزی در منطقه مورد منازعه کشمیر هند و پاکستان رفتند تا از نزدیک با اوضاع این منطقه آشنا شوند.

ارتش پاکستان که این سفر را ترتیب داده بود به خبرنگاران اجازه داد در روستای مرزی «چاکوتهی» در منطقه تحت کنترل پاکستان با افراد محلی صحبت کنند.

یکی از مقامات ارتش پاکستان اعلام کرد پس از لغو خودمختاری کشمیر تحت کنترل هند، ارتش این کشور بارها آتش‌بس را در این منطقه مرزی نقض کرده و افراد غیر نظامی را هدف تیراندازی قرار داده است. وی افزود: از آغاز سال 2019 تا کنون 27 غیر‌نظامی در این منطقه کشته و دهها تن زخمی شده‌اند. مقامات ارتش پاکستان می‌گویند ناظران سازمان ملل نیز از این منطقه مرزی دیدار و با ساکنان محلی صحبت‌ کرده‌اند.

عبدالرشید، یکی از افراد محلی، به آناتولی گفت که برادرزاده نوجوانش در حال کار بر روی زمین کشاورزی هدف آتش ارتش هند قرار گرفت و جان باخت.

جامو و کشمیر هند از سال 1954 دارای خودمختاری بود و قوانین خاص این منطقه در آن اجرا می‌شد. دولت هند به تازگی، خودمختاری  این منطقه مسلمان‌نشین را لغو کرد که منجر به تنش‌های شدیدی در این منطقه شده است.  

انتهای پیام
captcha