گشایش نمایشگاه «همبستگی با مردم كشمیر» در اسلام‌آباد
کد خبر: 3841065
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

گشایش نمایشگاه «همبستگی با مردم كشمیر» در اسلام‌آباد

گروه بین‌الملل ــ نمایشگاه هنری و نقاشی هنرمندان پاكستانی با موضوع همبستگی با مردم کشمیر با حضور همسر رئیس‌جمهور پاكستان در گالری مركز فرهنگی شورای ملی هنرهای این کشور (PNCA) در اسلام‌آباد گشایش یافت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سیدجمال شاه، رئیس شورای هنرهای پاكستان، افتخار عارف، رئیس فرهنگستان ملی زبان اردو پاكستان و هنرمندان و  علاقه‌مندان فرهنگ و هنر این كشور حضور داشتند و این برنامه با هدف اعلام و ابراز همبستگی و حمایت از مردم مظلوم كشمیر در منطقه كشمیر تحت اشغال هند برگزار شد.

خانم ثمینه علوی، همسر رئیس‌جمهور پاكستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: در نهضت آزادی كشمیر هنرمندان، شاعران و نقاشان نقش مهمی ایفا كردند و مردم آزادی‌خواه كشمیر از كار هنری و ادبی این هنرمندان الهام می‌‌گیرند.

وی افزود: هنرمندان پاكستان در این نمایشگاه با ابزار هنر با مردم كشمیر ابراز همدردی و همبستگی كرده‌اند.

در ادامه سید جمال شاه، مدیر كل شورای ملی هنرهای پاكستان از حضور همسر رئیس‌جمهور پاکستان به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه قدردانی كرد و گفت: هنرمندان در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند، آنان همیشه برای ترویج صلح، دوستی و همبستگی در جامعه نقشی مهم ایفاكرده‌اند و در آینده نیز این وظیفه را ایفا خواهند كرد.

لازم به ذكر است در نمایشگاه مذكور تابلوهای هنری هنرمندان و نقاشان برجسته از جمله خانم سلیمه هاشمی، غلام رسول، علی رضا، منصور راهی، بشیر احمد، شهباد ملک و خانم آمنه اسماعیل در معرض دید و نمایش عموم علاقه‌مندان و اهالی فرهنگ و هنر این كشور قرار گرفته است.

گشایش نمایشگاه «همبستگی با مردم كشمیر» در اسلام‌آباد

انتهای پیام

captcha