لزوم جوانگرایی در هیئات مذهبی/پیرغلامان زمینه را فراهم کنند
کد خبر: 3839157
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

لزوم جوانگرایی در هیئات مذهبی/پیرغلامان زمینه را فراهم کنند

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم جوانگرایی در هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: پیرغلامان زمینه را برای حضور فعال نوجوانان و جوانان در هیئات فراهم کنند.

جوانگرایی در هیئات، باقیات صالحات جاری برای پیرغلامان حسینی استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز، 10 شهریورماه  در نخستین سفر استانی با حضور در شهرستان خاتم با ائمه جمعه، روحانیون و هیئات این شهرستان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه شهر مروست در دیدار با وی با اشاره به مشکلات پیشروی جوانان در بحث ازدواج گفت: باید دستگاه‌های متولی زمینه را جهت تسهیل در امر ازدواج فراهم کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال شکستن قداست امر الهی ازدواج در جامعه هستند افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید با یک حرکت جهادی با این توطئه دشمنان که بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند، مقابله کنند.

حوزه خانواده؛ نیازمند حرکت جهادی و برنامه‌ریزی شده

حجت‌الاسلام نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در این دیدار حوزه خانواده را از اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار کرد: در این حوزه نیازمند یک حرکت جهادی ظریف و برنامه‌ریزی شده هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش ملی هم سرنوشتیم توسط این سازمان افزود: در این طرح به دنبال ترویج فرهنگ ازدواج آسان توسط شبکه تبلیغی و اقشار تاثیرگذار در جامعه هستیم.

نجیمی بیان کرد: مشکل خانواده در جامعه تنها در صورتی حل می‌شود که آحاد مختلف جامعه به صحنه بیایند و نسبت به امر ازدواج و بنیان خانواده احساس وظیفه کنند.

حضور روحانیون در روستاها تنها به نماز خلاصه نشود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با حضور در دفتر امام جمعه شهرهرات بر لزوم تدوین شناسنامه تبلیغی برای هر یک از روستاهای استان تاکید کرد و گفت: این شناسنامه باید در واقع معرف تمام ویژگی‌ها و خصوصیات آن روستا باشد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در روستاها نباید تنها به نماز خلاصه شود افزود: به دنبال آن هستیم تا کارآمدی و پایگاه اجتماعی روحانیون را در مناطق تبلیغیشان تقویت کنیم.

نجیمی در ادامه با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم در گردهمایی روحانیون این شهرستان بر لزوم شناخت ظرفیت‌های موجود در بین نهادها و دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: قطعا با هم افزایی می‌توانیم گام‌های موثرتری را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه گفت: روحانیون باید با شناخت استعدادهای برتر در مناطق خود آنان را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

نجیمی به وجود ظرفیت‌های مردمی بسیار بالا در جامعه اشاره کرد و افزود: باید این ظرفیت‌ها را شناخت و در ادامه بتوان این ظرفیت‌ها را در جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هدفمند به کار گرفت.

لزوم تجهیز مبلغان و مبلغات به علوم روز

وی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام حسینی کوهستانی تصریح کرد: قطعا با این جابجایی‌ها معجزه‌ای رخ نخواهد داد بلکه باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را سرعت ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم تجهیز مبلغان و مبلغات به علوم روز تاکید کرد و افزود: روحانیون باید بتوانند پاسخگوی شبهات مطرح شده در مجالس خود باشند.

وی در جمع مردم هرات نیز با بیان اینکه امروز دشمنان اعتقادات جوانان ما رانشانه گرفته‌اند گفت: در نوک پیکان این حمله مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) قرار دارداما اگر نسل جوان ما سوار کشتی نجات شوند قطعا نجات خواهند یافت.

لزوم پاسداشت شعائر دینی در جامعه

نجیمی با اشاره به گذشت چهل سال از عمر انقلاب و وعده رهبری در خصوص نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده و همچنین بیانات ایشان در دیدار با نماینده انصار الله یمن اظهار کرد: این‌ها نوید اخبار خوشی برای آینده اسلام است.

وی بر لزوم پاسداشت شعائر دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: سیاه پوش کردن درب منازل در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و رونق بخشیدن به مجالس خانگی و هفتگی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: جوانگرایی در هیئات توسط پیر غلامان ابا عبدالله الحسین به عنوان باقیات صالحات جاری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لزوم پرهیز از افراطی گری توسط مداحان

نجیمی در آخرین برنامه سفر به شهرستان خاتم در جمع مداحان، شعرای آیینی و روسای هیئات مذهبی که در حسینیه فاطمه زهرا(س) گردهم آمده بودند بر لزوم پرهیز از افراطی گری توسط مداحان تاکید کرد و گفت: باید در مجالسشان اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در مجالس نباید تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا کنیم افزود: بلکه باید به دنبال احیاء سیره و مکتب امام حسین (ع) در بین اعضای هیئات خود باشیم.

نجیمی تاکید کرد: باید در کنار شعور حسینی به بحث معرفت افزایی هم در هیئات اهتمام جدی داشته باشیم چرا که شور حسینی بدون شعور حسینی نمی‌تواند گره گشای مشکلات امروز جامعه باشد.

رعایت حق‌الناس در عزاداری‌ها؛ موردی مغفول مانده در هیئات

وی رعایت حق الناس در مراسم‌های عزاداری را از جمله موارد مغفول مانده در هیئات دانست و گفت: نباید برای انجام یک مستحب، واجب الهی را ترک کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: پیرغلامان زمینه را برای حضور فعال نوجوانان و جوانان در هیئات فراهم کنند و اجازه دهند با ایفای نقش شیرینی خدمت در این آستان را تجربه کنند.

وی بر لزوم حضور فعال هیئات در بحث پیاده روی اربعین تاکید کرد و گفت: داستان اربعین داستان جمع شدن خوبان عالم است و لذا باید همه در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار شدن این حماسه عظیم همت بگمارند.

لزوم حضور فعال هیئات در بحث پیاده روی اربعین

نجیمی با بیان اینکه گسترش دین اسلام نیازمند حمایت مالی حضرت خدیجه (س) بود افزود: در حال حاضر 200 شبکه ماهواره ای در حال فعالیت جهت جذب جوانان ما هستند لذا باید خیرین در حوزه فعالیت های فرهنگی و دینی احساس وظیفه کرده و به میدان بیایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد: هیئات مذهبی باید به دنبال ایجاد در آمد پایدار برای خود باشند.

انتهای پیام

captcha