پایان طرح «قرآن، کتاب زندگی؛ بشارت ۱۴۵۳» با پخش ۴ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه
کد خبر: 3839198
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

پایان طرح «قرآن، کتاب زندگی؛ بشارت ۱۴۵۳» با پخش ۴ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر طرح «قرآن، کتاب زندگی؛ بشارت ۱۴۵۳» از پایان یافتن این طرح با پخش ۴ هزار و ۲۰۰ از شبکه رادیویی قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر طرح تابستانی «قرآن، کتاب زندگی»(بشارت ۱۴۵۳) در معاونت صدا با اشاره به پایان این طرح اظهار کرد: این طرح تابستانه شامل ۴ برنامه بود که از دوم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور در رادیو قرآن و همراهی شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، ورزش، گفت‌و‌گو، پیام، تهران، نمایش، فرهنگ و حوزه چندرسانه‌ای معاونت صدا به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: حفظ و تثبیت جزء سی‌ام قرآن کریم (از سوره مبارکه نبأ تا بروج) از اهداف مهم این طرح بود؛ حفظ برای کسانی که تازه همراه این طرح شدند و تثبیت برای افرادی که سال گذشته همراه این طرح بودند.
فراهانی تصریح کرد: «عارفان بهشت» ویژه‌برنامه اصلی این طرح که شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۶:۵۵ با حضور اساتید و حافظان کل قرآن کریم از جمله حسین طرقی، محمدمهدی بحرالعلوم و مهدی عباسی به صورت زنده از رادیو قرآن تقدیم شنوندگان شد.
دبیر طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۳ در ادامه گفت: «هدیه‌های آسمانی» از دیگر برنامه‌های این طرح در جهت حفظ جزء سی ام قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان بود که پنجشنبه‌های هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۰ با حضور دو تن از حافظان کل قرآن کریم (مریم تقی‌زاده و نجمه شبانی قهرودی) به سمع مخاطبان رسید.
وی با بیان اینکه شنوندگان با برنامه بشارت ۱۴۵۳ نیز همراه این طرح بودند، افزود: این برنامه در مدت زمان پنج دقیقه به تکنیک‌ها و روش‌های حفظ قرآن کریم از سوی استاد معتزآقایی و همچنین یک نکته از مفاهیم پرداخت که شنبه تا پنجشنبه در ساعت ۱۰:۲۵ از رادیو قرآن پخش شد.
مدیر گروه آموزش رادیو قرآن با بیان اینکه برنامه «فهم زبان قرآن» نیز در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ترجمه و مفاهیم قرآن کریم پرداخت که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸:۲۰ از رادیو قرآن موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش شد، بیان کرد: جوایز برندگان این طرح تا پایان شهریورماه ارسال خواهد شد.
یادآور می‌شود، مراسم تقدیر از عوامل و دست اندرکاران طرح «قرآن، کتاب زندگی؛ بشارت ۱۴۵۳» در آینده‌ای نزدیک برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha