سردیس ۱۴ تن از مفاخر تبریز ساخته می‌شود
کد خبر: 3840005
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

سردیس ۱۴ تن از مفاخر تبریز ساخته می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون فنی و اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: همزمان با دهه محرم؛ سردیس ۱۴ تن از مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت(ع) تبریز با مشارکت این سازمان ساخته می‌شود.

سردیس 14 تن از مفاخر تبریز ساخته می‌شود

کریم میمنت‌نژاد، معاون فنی و اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با دهه محرم، سردیس 14 تن از مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت(ع) تبریز با مشارکت این سازمان ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: کارگاه ساخت سردیس 14 تن از مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت تبریز دهم الی پانزدهم شهریورماه برگزار و هر روز به ساخت سردیس یکی از این مفاخر اختصاص داده می‎شود.

میمنت‌نژاد اضافه کرد: سردیس حسین شانی تبریزی «شاعر برجسته اهل بیت عصمت و طهارت(ع)»، «سید‌رضا حسینی» ملقب به سعدی زمان شاعر مرثیه‌سرای معاصر و استاد مستند‌سرایی، «عبدالرحیم شباهنگ» شاعر برجسته مدایح و مراثی اهل بیت(ع) و دیپلمات سابق ایران در ترکیه، «میرزا محمد تقی» ملقب به نیر تبریزی و سراینده شعر به زبان ترکی، فارسی و عربی، «کریم صافی تبریزی» شاعر اهل بیت‌(ع)، «میرزا علی خیابانی» ملقب به دلخون و شاعر اهل بیت(ع) و «میرزا یوسف شهاب تبریزی» شاعر برجسته ادبیات رثایی آذربایجان در این کارگاه به دست هنرمندان و مجسمه‌سازان تبریزی ساخته می‎شود.

وی با اشاره به حال و هوای متفاوت تبریز در دهه محرم گفت: عشق به خاندان عصمت و طهارت و پایبندی به آداب و رسوم عزاداری محرم در تبریز باید نمود ویژه‌‌ای پیدا کند. سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در پی تحقق بخشی به سیاست‌های خود در ارج نهادن به هنر و هنرمندان و بهره‌گیری از آثار آنان در اعتلای جایگاه هنری شهر، برپایی این کارگاه آموزشی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

معاون فنی و اجرایی زیباسازی متذکر شد: ۱۴ سردیس ساخته شده در این کارگاه آموزشی، پس از مکان‌یابی در محل زندگی این مفاخر نصب می‌شود. بازدید از این کارگاه آموزشی برای عموم هر روز از ساعت ۹ صبح الی شش عصر آزاد است.

انتهای پیام

captcha