گروه بینالملل ــ رسانههای خبری از حبس خانگی شهردار «سرینگر»، پایتخت ایالت جامو و کشمیر هند درپی اظهارات انتقادی وی علیه تشدید محدودیتها و بازداشت رهبران سیاسی در کشمیر خبر دادند. 
به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، «جنید عظیم متو»، شهردار سرینگر که برای معالجه پزشکی به دهلی رفته بود، بازداشت شد.
وی که سخنگوی حزب مردمی جامو و کشمیر نیز هست، در سخنانی، از دستگیری فعالان سیاسی این منطقه انتقاد کرده بود.
وی همچنین از ابطال اختیارات ویژه جامو و کشمیر به وسیله هند انتقاد کرده است.
دولت هند در تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) اختیارات ویژه کشمیر را لغو و فعالیت فعالان سیاسی را محدود کرد و به دستگیری و حبس گسترده آنها پرداخت که با اعتراضات زیادی روبهرو شده است.
انتهای پیام