ضرورت تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف جهت حفظ آثار تاریخی
کد خبر: 3840199
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

ضرورت تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف جهت حفظ آثار تاریخی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور گفت: تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف بر حفظ و استفاده درست و مؤثر از میراث فرهنگی، ضروری است.

ضرورت تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف جهت حفظ آثار تاریخی

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز 13 شهریور در دیدار هادی میرزائی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از نظر تعداد میراث فرهنگی، آمار بسیار بالایی دارد و به همین خاطر ضروری است نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی به خاطر اینکه در سرنوشت و زندگی مردم اثرگذار است، باید شرایط گذشته، حال و برنامه‌های آینده آن به‌طور مشخص تبیین و به مردم ارائه شود.

امام جمعه قزوین تعامل میراث فرهنگی با نهادها و سازمان‌های مختلف را ضروری و گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف بر حفظ و استفاده درست و مؤثر از میراث فرهنگی، ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خیلی وقت‌ها میراث فرهنگی به خاطر اینکه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حیاتشان به خطر می‌افتد و یا از بین می‌روند لذا سر و سامان دادن به این عرصه باید با نگاه همه‌جانبه صورت بگیرد.

وی به مشکلات برخی از مردم با میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: بعضاً شاهدیم برخی از مردم با آثار تاریخی مشکلاتی دارند که کار را برای آن‌ها بسیار سخت و پیچیده می‌کند و ضروری است تسریع در حل مشکلات آن‌ها در دستور کار مسئولان میراث قرار بگیرد.

آیت‌الله عابدینی به مشکل پارکینگ مسجدالنبی (ص) نیز اشاره کرد و گفت: بنده بسیار حساس هستم که به میراث فرهنگی آسیبی وارد نشود و این میراث را برای آیندگان حفظ کنیم اما اعتقاد دارم می‌شود با حفظ صلاحیت و ماندگاری مسجد، مسائل میراثی آن نیز رعایت شود و مسجد النبی (ص) نیز از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام

captcha