استقبال از تولید لباس‌ برای زنان مسلمان با پارچه‌های ژاپنی
کد خبر: 3840559
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

استقبال از تولید لباس‌ برای زنان مسلمان با پارچه‌های ژاپنی

گروه بین‌الملل ــ تولید لباس برای زنان مسلمان با استفاده از پارچه کیمونو که در آن نقوشی از طبیعت و فرهنگ ژاپن به کار رفته، با استقبال روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جاکارتاپست، شرکت «فوکوسا» تولید کننده پارچه در شهر «ماتسویاما»ی ژاپن طرح‌هایی را برای استفاده از بازار بزرگ کشورهای اسلامی در نظر دارد.

این شرکت که همراه با افول صنعت تولید پارچه در ژاپن فعالیت خود را کاهش داده بود اکنون با یافتن بازارهایی در کشورهای اسلامی در حال توسعه فعالیت خود است.

 شرکت فوکوسا که در سال 1995 توسط «شینجی ایتو» تأسیس شده با استفاده از پارچه کیمونوهای دست دوم، لباس تولید می‌کرد. در سال 2014 «شینیچی اوریتا» مدیر انجمن مد اسلامی ژاپن در نمایشگاهی در توکیو با تولیدات این شرکت آشنا شد. اوریتا پیشنهاد تولید لباس‌های اسلامی را به ایتو داد و او پذیرفت.

در سال 2015 این شرکت، تحقیق در بازار اندونزی را آغاز و با 300 مصرف‌کننده صحبت و نظرات آنان را دریافت کرد. مسئولان شرکت دریافتند مردم اندونزی از مدل‌های مختلف لباس تولیدی از پارچه‌های ژاپنی که با اصول اسلامی همخوانی داشته باشد، استقبال می‌کنند. آنها همچنین رنگ‌ها و طرح‌های مورد علاقه زنان مسلمان اندونزی را شناسایی کردند.
 
ایتو در سال 2016 در یکی از نمایشگاه‌های لباس اندونزی محصولات خود را عرضه کرد که با استقبال گسترده روبرو شد. 

این شرکت اکنون قصد دارد با تولید محصولات خود در اندونزی هزینه تولید را پایین بیاورد و بازار خود را به کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان گسترش دهد.
 
انتهای پیام
captcha