طراحی کیمونوی اسلامی در ژاپن
کد خبر: 3791497
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
برای ارائه به جهانگردان مسلمان انجام شد؛

طراحی کیمونوی اسلامی در ژاپن

گروه بین‌الملل – چند شرکت‌ کرایه لباس سنتی ژاپنی برای جهانگردان مسلمان روسری‌هایی را با طرح‌های سنتی طراحی کرده‌اند که به لحاظ رنگ و طرح با کیمونوی ژاپنی همخوانی دارد و تجربه پوشیدن این لباس را برای آنها ممکن می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Japan Today؛ فروشگاه‌های کرایه کیمونو (لباس سنتی زنان ژاپنی) در ژاپن به جهانگردان مسلمان، که از این کشور بازدید می‌کنند، لباس‌هایی را متناسب با فرهنگ اسلامی عرضه می‌کند.

یک سخنگوی شرکت یومیاکاتا (Yumeyakata) در شهر کیوتو می‌گوید: مشتریان مسلمان زیادی داریم و فکر کردیم استفاده از روسری‌هایی با طرح‌های ژاپنی، راه خوبی است که آنها از تجربه پوشیدن کیمونو لذت ببرند.
 
در کیوتو مراکز زیادی وجود دارد که کیمونو کرایه می‌دهند تا جهانگردان بتوانند پوشیدن این لباس سنتی را تجربه کنند. این شرکت روسری‌هایی را با طرح‌های سنتی ژاپنی موسوم به «واگارا» طراحی کرده که کاملاً متناسب با کیمونو هستند.
 
اخیراً بازار تولید محصولات حلال در ژاپن رونق گرفته و تولیدکنندگان این کشور به دنبال بازارهای داخلی و جهانی برای محصولات خود هستند. پیش‌بینی می‌شود همزمان با برگزاری المپیک 2020 در ژاپن، ورزشکاران و جهانگردان مسلمان بسیاری وارد این کشور شوند و محصولات و خدمات حلال با استقبال چشمگیری روبرو شود.
 
دین اسلام در دهه 1920 با مهاجرت چند صد مسلمان ترک از روسیه وارد کشور ژاپن شد. در دهه 1930 تعداد مسلمانان در ژاپن به هزار نفر رسید؛ موج دیگری از مسلمانان در دهه 1980 وارد این کشور شدند که بیشتر آنها کارگرانی از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش بودند.
بنا بر آمار مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) در سال 2010 ، تعداد صد و 85 هزار مسلمان در ژاپن زندگی می‌کردند.   
 
انتهای پیام
 
 
captcha