«ترامپ» مذاکره صلح با طالبان را لغو کرد
کد خبر: 3840832
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

«ترامپ» مذاکره صلح با طالبان را لغو کرد

رئيس‌جمهور آمریکا مدعی شد که رهبران ارشد گروه طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان می‌خواستند به‌ طور جداگانه با وی دیدار مخفیانه داشته باشند، ولی وی این دیدارها را لغو کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار یک توئیت نوشت: رهبران ارشد گروه طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان خواستار دیدار جداگانه و پنهانی با وی طی امروز،‌ 17 شهریور (8 سپتامبر) در کمپ دیوید بودند، ولی به دلیل حمله‌ای که در کابل صورت گرفت و یک سرباز آمریکایی و 11 نفر دیگر در آن کشته شدند، وی دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کرد.

به گفته ترامپ، قرار بود شب گذشته، 16 شهریور (7 سپتامبر) رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان به آمریکا برسند. وی در توئیت خود نوشته است: من بلافاصله دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کردم. چه کسانی حاضر هستند تا این حد مردم را برای تقویت موضع‌شان در مذاکرات به قتل برسانند. آنها کار را خراب‌تر کردند.

وی در ادامه این توئیت گفته است که اگر آنها نمی‌توانند در جریان مذاکرات مهم صلح درباره آتش‌بس توافق کنند و 12 انسان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند، پس آنها در هر حالت نمی‌توانند درباره یک توافقنامه مهم نیز به توافق برسند. آنها چند دهه دیگر برای جنگ آماده هستند.

یادآور می‌شود، هفته گذشته خبری مبنی بر نهایی شدن متن توافقنامه میان آمریکا و طالبان منتشر شد و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از نهمین دور مذاکرات با طالبان در قطر، به کابل آمد و این سند را به سران حکومت وحدت ملی نشان داد.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قرار است رئيس‌جمهور افغانستان در رأس یک هیئت 13 نفره به آمریکا سفر کرده و با دونالد ترامپ دیدار و گفت‌وگو کند، منتشر شده بود. این سفر به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد؛ دلایلی که اکنون با پیام توئیتری ترامپ برملا شد.

انتهای پیام

captcha