فعالیت مؤسسه قرآنی «هفت آسمان» اصفهان ارزیابی شد
کد خبر: 3840974
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

فعالیت مؤسسه قرآنی «هفت آسمان» اصفهان ارزیابی شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اصفهان از مؤسسه هفت آسمان بازدید کرد.

ارسالی//بازدید از مؤسسه هفت آسمان اصفهانحسین خاکساری‌‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان اصفهان‌، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به بازدید روز گذشته، 16 شهریورماه از مؤسسه هفت آسمان اصفهان گفت: از جمله برنامه‌های مهم این اتحادیه طی دوره هیئت مدیره‌اش، بازدید از 200 مؤسسه قرآنی است که در شهرستان‌های استان حضور دارند و تحت نظارت اتحادیه قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه روند این بازدید‌ها با شیب ملایم و طی برنامه‌ای منظم در حال انجام است، افزود: برنامه‌ بازدید از مؤسسات استان تا کنون به دلیل بلاتکلیفی جریان ادغام اتحادیه‌ها کم بود، اما پس از تعیین تکلیف این موضوع، بازدید‌ها به منظور تعامل بیشتر با مؤسسات قرآنی از سر گرفته شد.

خاکساری‌هرندی اضافه کرد: مؤسسه هفت آسمان از جمله مراکز مردم‌نهاد قرآنی موفق در زمینه آموزش غیر حضوری قرآن در تمامی سنین است که با رویکرد بیان مفاهیم و نکات تفسیری با بهره‌گیری از پیام‌رسان‌هایی چون ایتا، سروش و ... است که به صورت رایگان برگزار می‌شود. همچنین هر چند ماه یکبار نیز همایش تجلیل از برگزیدگان دوره‌های این مؤسسه همراه با اعطای جوایز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس با حمایت بانیان و خیرین برپا خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی اصفهان اظهار کرد: طی این بازدید ضمن اطلاع از روند برگزاری کلاس‌ها و عملکرد مؤسسه از محل و امکانات و کتب و آزمون‌هایی که از قرآن‌آموزان مؤسسه اخذ می‌شود، بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان بیش از 48 مؤسسه قرآنی است و علاوه بر آن نیز در شهرستان‌های استان نیز مؤسسات زیادی هستند که تحت نظارت اتحادیه هستند که ماهی یکبار به منظور بازدید در این شهرستان‌ها حضور می‌یابیم. همچنین پس از تأمین وسیله نقلیه و هیئتی متشکل از چند نفر، برنامه بازدید از خانه‌های قرآنی نیز انجام می‌شود.

خاکساری هرندی با اشاره به برنامه‌های محرمی تشکل‌های قرآنی استان، ادامه داد: مؤسسات قرآنی استان برنامه‌های سوگواری و عزاداری و حرکت دسته‌جات عزاداری را طی این ایام به صورت خودجوش در کنار هیئات مذهبی دارند.

انتهای پیام

captcha